Yes, we mogen weer rugbyen! Gisteren (14 januari 2022) werd tijdens de persconferentie van het nieuwe kabinet bekend gemaakt dat er wordt versoepeld. Voor de sportsector betekent dit dat iedereen weer binnen en buiten mag sporten, met enkele voorwaarden.

Trainingen en wedstrijden

Alle trainingen voor senioren, jeugd en bootcamp zullen weer starten op de gebruikelijke tijden. Alleen onderlinge wedstrijden met teams van de eigen club zijn toegestaan. De reguliere competitie wordt dus nog niet hervat. Topsporters en topsport competities zijn uitgezonderd.

Dames

Het damesteam, spelend in DeGiro Ereklasse Dames, vervolgt de competitie in de tweede fase op zondag 23 januari. Er mag geen publiek aanwezig zijn bij de wedstrijden.

Coronatoegangsbewijzen

Kleedkamers, toiletten en douches zijn open. De kantine is alleen open voor afhaal. Bij het gebruikmaken van faciliteiten binnen de club, zoals kleedkamers en toiletten, is er een bewijs nodig. Uitzonderingen zijn;

• Vrijwilligers op het moment dat zij een functie voor de sport vervullen in een binnensportlocatie.
  • Afhaal bij sportkantines. Zonder coronatoegangsbewijs kan gebruik gemaakt worden van de afhaalfunctie in sportkantines.

Andere evenementen

Voorlopig zijn evenementen nog niet mogelijk. We hopen dat dit in de nabije toekomst verandert zodat ook de nieuwe evenementencommissie zijn enthousiaste plannen kan uitvoeren en de evenementenagenda kan delen.