RUGBY SCHOLENTOERNOOI

Maak kennis met rugby!

RUGBY SCHOLENTOERNOOI

Maak kennis met rugby tijdens het Rugby Scholentoernooi in Purmerend.

Rugby Club Waterland organiseert op zaterdag 26 oktober een toernooi voor basisscholen om de rugby sport te leren kennen. Voor de jeugd zal het toernooi aangepast worden naar TAG Rugby. TAG Rugby is een speelse manier om het rugbyspel eigen te maken. TAG is een veilige introductie van het rugbyspel zonder contact. Spelplezier staat voorop!

Wat bieden wij aan?

•  4 weken voorafgaand aan het Rugby scholentoernooi geven opgeleide rugby trainers gratis clinics (zelfs onder leiding van een aantal ex-prof spelers).
  • Het uitgangspunt is om de clinics 2-wekelijks tijdens de gymles (schooluur) aan te bieden. Hierin staat de basis van de rugby sport centraal en is op een ‘fun’ manier gepresenteerd.
  • Naschools is ook mogelijk i.s.m. Sportify Kids - buitenschoolse opvang die gevestigd is bij Rugby Club Waterland.
  • Het aanbod is voor kinderen van groep 7 en 8.
  • Optioneel zijn er voor aanvang van de clinics mogelijkheden voor Try Out clinics voor docenten en/of ouders. Hierin wordt informatie gedeeld over het toernooi en de rugbysport.

Alle clinics leiden uiteindelijk tot een eindtoernooi. Maar uiteindelijk gaat het ons om de mooie en bijzondere ervaring in iets wat de meeste kinderen nog niet eerder hebben gedaan. Tevens bieden wij alle geïnteresseerde scholieren na afloop van het toernooi een rugby starterspakket aan om de sport verder te ontdekken bij Rugby Club Waterland.

GEEF JE OP!

Geef je hieronder op voor een van de mogelijkheden.  Aanmelden kan t/m 1 oktober 2024:

Datum:
zaterdag 26 oktober 2024

Tijd:
10.00 - 15.00 uur

Locatie:
Rugby Club Waterland

Aanmelden kan t/m 18 juni:
Via het formulier of via scholen@rugbyclubwaterland.nl. Dit e-mailadres kan ook gebruikt worden voor vragen.

Waarom Rugby?

De waarden en het spel hebben veel te maken met deze tijd. Bij Rugby gaat het om weerbaarheid, sociale vaardigheden en samenwerking. Iedereen kan meedoen. Of je nu langzaam of snel bent, of je nu heel slank bent of juist iets steviger; iedereen is welkom. Ook de waarden van Rugby passen goed bij de huidige tijd:

Respect

Zonder respect geen Rugby. We spelen volgens de regels. We respecteren de scheidsrechter, de tegenstanders en onze medespelers.

Discipline

We laten discipline zien tijdens het beoefenen van onze sport. We spelen fair waarbij player welfare in alle gevallen voorop staat.

Kameraadschap

Rugby is de ultieme teamsport. Samen speel je, train je en beleef je Rugby.

Support

Spurd en Gemeente Purmerend zijn bijzonder enthousiast, denken mee en geven ook ondersteuning van het scholentoernooi & bijbehorende clinics.