Hoe vaak eindigt een wedstrijd op de World Cup Rugby in een gelijkspel? Antwoord: Niet vaak! Als dat toch gebeurt, hoe groot is de kans dat dit in onze RWC poule juist voorspeld wordt? Antwoord: Niet groot! Maar toch gebeurde het! Canada tegen Japan eindigde in een remise (23-23) en Elly Wendrich en Erik Blokland voorspelden dat juist! Chapeau!

De spanning in onze poule begint nu te stijgen want vrijdag t/m zondag worden de laatste poulewedstrijden gespeeld. Welke landen plaatsen zich voor de kwartfinale en voor welke landen zit het toernooi er op? En natuurlijk ook van belang, wie wordt in onze RWC poule de winnaar van de poulefase? Het is nog steeds dringen in de top van de ranglijst, al is na de winst van Georgië op Roemenië (25-9) er nog maar één koploper over. Bekijk hier de tussenstand.