De heren van RC Waterland wonnen afgelopen zaterdag de laatste thuiswedstrijd van het seizoen. Tegen de Delftse studenten werd met 31-26 gewonnen. Het was een wedstrijd met veel verschillende gezichten. RC Waterland leek in eerste instantie een eenvoudige middag te gaan krijgen, met twee try’s van Shaun Townsend werd een comfortabele score op het bord gezet. Maar vlak voor en direct na rust sloeg DSR-C toe en kwam daarmee op voorsprong. Terwijl de bezoekers meer kans maakten om de score te verhogen sloeg RC Waterland uit het niets een paar keer toe. Opnieuw met Shaun Townsend als de grote afmaker, de Australiër scoorde nog ééns drie try’s. Met ook nog drie raak geschoten conversies was hij verantwoordelijk voor alle scores aan de kant van Waterland.

Toch was hij daarmee niet de enige held van de wedstrijd. Want de Delftse studenten gaven zich niet gewonnen en in de laatste minuut leek het zelfs op gelijke hoogte te komen. Maar een weergaloze tackle van Bas de Weerd stopte de aanval van DSR-C enkele centimeters voor de try-lijn. Met de overwinning maakt Waterland nog steeds kans op een top-2 positie. Een plek die recht geeft op het spelen van de Plate Finale.

De dames van RC Waterland zijn nog steeds in de race voor de finale om het Nederlands kampioenschap. RCW Juro Unirek was zondag veel te sterk voor tegenstander All Blues. In Hilversum won het team met ruime cijfers: 19-55. RCW Juro Unirek staat nog steeds op een knappe tweede plaatst op het hoogste niveau van Nederland. Grootste concurrent voor de top-2 positie is RC Delft, een tegenstander die de dames van Waterland komende woensdagavond zullen treffen. De bovenste twee ploegen in de Ereklasse zullen in mei om de landstitel gaan spelen.

Wedstrijdfoto’s RC Waterland 1 – DSR-C 1 (Foto’s: Maarten Rabelink)