Rugby Nederland, de Nederlandse rugbybond, heeft woensdag de genomineerden bekend gemaakt voor diverse onderscheidingen voor het seizoen 2019/20. Rugby Club Waterland is heel trots op het feit dat één van haar leden daarbij is genomineerd. Inger Jongerius, speelsters van ons damesteam, is één van de twee kandidaten om zich Speelster van het seizoen 2019/20 te mogen noemen.

Nooit eerder werd door Rugby Nederland bij de Senioren een speler of speelster van Rugby Club Waterland genomineerd voor een onderscheiding. Het is van Inger dus nu al een unieke prestatie! In 2011 werd door de bond wel Sander de Miranda uitgeroepen tot jeugdspeler van het jaar.

Of Inger ook de titel van Speelsters van het seizoen grijpt is nog even afwachten. Op woensdagavond 30 september 2020 zal tijdens de Algemene Leden Vergadering (ALV) van Rugby Nederland de winnaar in elke categorie bekendgemaakt worden gemaakt. De uitreiking zal vanwege de coronamaatregelen dan niet direct plaatsvinden. Wanneer dit wel gebeurt maakt de bond op een later moment bekend.