Een week na het debuut van Waterland speler Jannes Pijnenburg heeft afgelopen zaterdag ook Roberto Warmerdam zijn debuut gemaakt in Nederland Heren XV. Roberto kwam tegen Oekraïne in de tweede helft in het veld op de hooker positie. Ook Jannes kwam opnieuw als invaller in actie voor het Nederlands rugbyteam en pakte dus zijn tweede cap. Reinier de Boer was ook voor het duel tegen Oekraïne geselecteerd, maar hij moest helaas de hele wedstrijd vanaf de bank bekijken.

In een vol Nederlands Rugby Centrum Amsterdam begon Nederland sterk aan de wedstrijd, wat resulteerde in een terechte 17-10 voorsprong met de rust. In de tweede helft kreeg Nederland steeds meer moeite met de fysiek sterkere Oekraïners. Toch kon Oranje vlak voor tijd bij een 27-27 tussenstand via een conversie de winst binnen slepen. Helaas werd de mogelijkheid op de twee extra punten niet benut. In de allerlaatste seconde kreeg de ploeg van bondscoach Alex Chang een flinke tik te verwerken doordat via een dropkick de wedstrijd toch in het voordeel van Oekraïne werd beslist, 27-30.

Roberto, namens Rugby Club Waterland, van harte gefeliciteerd met je debuut in Oranje!