RC Waterland speelde afgelopen zondag op het NK Sevens in Amsterdam. De Purmerenders opende de dag met een overwinning op RC Wageningen, door try’s van Ingmar Talman, Andrejs Aleksandrovs en Willem Buren werd er met 15-0 gewonnen. Voor de volgende tegenstander in de poulefase was Waterland een flinke maat te groot. In twee keer zeven minuten werd ERC’69 met maar liefst 43-0 verslagen. Jesse Jacobs (2x), Jonny Lester (2x) en Patrick Camara (3x) scoorden de try’s tegen de Enschedeërs. Jonny Lester (3x) en Willem Buren zorgden via de conversies voor de extra punten. Na twee overwinningen moesten de Waterlanders in de laatste poulewedstrijd toch het onderspit delven. De try’s van Patrick Camara en Andrejs Aleksandrovs inclusief de raak geschoten conversies (Jonny Lester en Andrejs Aleksandrovs) konden niet voorkomen dat Ascrum er met de winst vandoor ging, 14-21.

Met een tweede plaats in de poulefase speelde Waterland verder in de Plate poule. In de kwartfinale werd afgerekend met de Amstelveense RC, 19-10. Ingmar Talman (2x) en Jesse Jacobs scoorden de try’s en beide conversie werden door Andrejs Aleksandrovs raak geschoten. Vervolgens werd er een enorm spannende wedstrijd tegen Castricumse RC gespeeld. Beide teams hadden na 14 minuten spelen 12 punten (try’s van Ingmar Talman en Patrick Camara). Een verlening met golden point moest vervolgens beslissen welk team de finale mocht gaan spelen. Door de try van Shevaughn Flanders was die eer voor Waterland!

In de finale moest RC Waterland het opnemen tegen The Bassets. De club uit Sassenheim kroonde zich met een 5-21 overwinning tot de winnaar van de Plate. De enige Waterlandse try kwam op naam van Andrejs Aleksandrovs.

De finale om het landskampioenschap 7’s ging tussen Rugby Club Hilversum en de Haagsche Rugby Club. De wedstrijd werd gewonnen door de Hilversummers: 26 – 7

Foto’s op de Facebook pagina van Castricumse RC (Theo Beentjes): klik hier