Een kapotte waterland bus, als noodoplossing alle speelsters in auto’s gezet, zaandijk auto met een platte band langs de weg, Nog maar maximum 80 km/h mogen rijden op de reserve band (geplaatst dankzij held Hans!) En dan waren we nog niet eens in Friesland. Kortom de zondag begon goed. De wedstrijd tegen de fryske rugby famkes begon na een korte warming-up. Ondanks de tegenslagen van die ochtend stonden we met 15 dames tegenover 15 famkes in het veld. De famkes waren van plan om te gaan winnen van ons als koploopsters, dit lieten ze overduidelijk blijken door in de 3e minuut direct al door te breken en zo hun eerste try te scoren.

Wij waren shocked! Zouden we dan toch onze eerste wedstrijd gaan verliezen? De famkes waren hard! Maar wij zijn dat ook en we duwden ze dan ook bijna iedere scrum van hun plaats en heroverde zo de bal. Er waren momenten in het veld dat er heuse oorlog leek te zijn uitgebroken, en in een oorlog vallen slachtoffers. Onze eigen Nienke moest met haar knie het veld verlaten na een harde klap. Gelukkig had Chantal voor de zekerheid haar spullen mee en hadden we dus een wissel. Hierna moest ook onze Anne het veld verlaten door de pijn in haar kaak, one woman down! But still going. De famkes braken echter wederom door onze verdediging en zo kwam de stand na een goede conversie op 12-0. Hiermee gingen we de rust in.
Hans gaf ons feedback en vertelde kort en krachtig waar we steken lieten vallen, onze aanvoerster Lara bracht haar spirit over op de rest van het team en we waren klaar om de famkes terug te pakken.
De 2e helft was even pittig als de eerste, er werden harde raken klappen uitgedeeld en vele zullen vandaag de blauwe plekken goed voelen. Toch wist onze Demi er tot wel 2 maal aan toe doorheen te breken en de score zo op 12-10 te brengen. Na veel tegenstand kwamen de famkes toch weer te dichtbij en kwam de score op 17-10. We waren opgejut en waren zeker niet van plan te verliezen. Onze Stacey brak dan ook na een schitterende pick en go door de famkes en scoorde de 17-15. Waarna onze demi de conversie wist te raken! De stand kwam op 17-17!
Ongelofelijk spannende laatste minuten waarbij we sterk moesten verdedigen gaven geen try’s meer. Met een gelijke stand eindigde de wedstrijd. Nog altijd ongeslagen konden we terug kijken op een pittige wedstrijd. De douches gingen aan, de regen spoelde de resten van onze strijd van het veld en zo was de rust wedergekeerd in Gorredijk. We zien de famkes graag weer op 8 december op Waterland om 13:00.