Na de uitwinst tegen The Bassets van vorig weekend was de vreugde groot toen bleek dat de grootste concurrent, Amstelveen, verloren had van The Pink Panters. Hierdoor zou de thuiswedstrijd tegen de Driebergers voor Waterland een sleutelwedstrijd worden waardoor Waterland stevig op de eerste plaats kon komen mocht deze met winst worden afgesloten.
Hoofdtrainer Willem van Eck noemde de wedstrijd op voorhand de belangrijkste van dit kalenderjaar voor Waterland, in de dichte mist wisten de Purmerenders uiteindelijk, na een zenuwslopende wedstrijd, de negende winst op rij te behalen.

Waterland begon op volle oorlogssterkte aan de wedstrijd en van onderschatting was na de uitslagen van vorig weekend geen sprake. Michael Sparks was weer terug uit Australië na familiebezoek en startte op zijn vertrouwde flyhalf positie. In de 4e minuut bewees hij meteen zijn waarde door via een mooie break de eerste try te scoren, conversie was voor Sander de Miranda; 7-0.

Waterland domineerde in de voorwaartsen en speelde constant op de helft van The Pink Panthers, dit resulteerde in de 10e minuut tot een penalty die Sander de Miranda benutte en voor Waterland een 10-0 voorsprong op het scoreboard zette. Herman Wouters viel in de 15e minuut uit met een kuitblessure en werd vervangen door Robin Jonk.

Via een interceptie en een lange run kwamen The Pink Panthers in de 22e minuut terug tot 10-7 en kwamen 14 minuten zelfs tot een voorsprong met hun 2e try na een blunder van de Waterlandse fullback die de bal liet vallen op de eigen tryline. Via een raak geschoten penalty kwam Waterland weer tot een 13-12 voorsprong, de spanning zat er goed in. The Pink Panthers roken bloed en kwamen voor de 3e keer tot scoren en zo stond het 13-19. De referee kon vanwege de mist zijn horloge waarschijnlijk niet zien en liet een kwartier extra spelen in de 1e helft. In dit extra kwartier benutte Waterland nog een penalty; 16-19 ruststand.

In de rust werd Peter Romp vervangen door Bas Ekkelboom. De 2e helft begon goed voor de Driebergers, al in de 4e minuut wisten ze via een dropgoal tot een 16-22 voorsprong te komen. Hierna volgde een opstootje en Hayden Tidswell en een speler van The Pink Panthers mochten met geel naar de kant. Waterland kwam in de 2e helft steeds meer tot rugbyen en kwam via Chris Plunkett tot scoren in de linker hoek, de conversie werd gemist; 21-22. Het spel speelde zich de 2e helft weer met name af in de helft van de Driebergers, maar er werd goed verdedigd door beide kanten. Waterland kreeg nog twee kansen om te scoren via twee penaltys; één werd er verzilverd en zo kwam er weer een voorsprong voor de Waterlanders; 24-22 eindstand.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen de Utrechtse studenten op het programma waar Waterland voor de 10e winst op rij gaat.