Rugby Club Waterland is er in geslaagd ook het tweede competitieduel van 2014 te winnen. In de twee voorgaande thuisduels van de Purmerenders tegen The Hookers in de Ereklasse waren de bezoekers steeds nipt de baas, beide duels eindigde in 15-17. Maar deze zaterdag was Waterland een stuk sterker dan de rugbyclub uit Hoek van Holland en pakte dan ook terecht 5 wedstrijdpunten. RC Waterland opende via een penaltykick van Andrejs Aleksandrovs al vroeg in de wedstrijd de voorsprong en lang daarna zorgden William Stafford en John Colgan voor een riante 15-0 voorsprong. The Hookers gaven vervolgens iets meer gas maar Waterland kwam tot aan de rust niet meer in gevaar.

Na rust toonde lang het zelfde spelbeeld, het spel speelde zich voornamelijk af in de buurt van de middenlijn. Verdedigend gaf Waterland niets weg en kon zelf uiteindelijk laat in de tweede helft verder afstand nemen. Erik Veltman zorgde met een lange run voor de 20-0 en definitieve beslissing van de wedstrijd. Via try’s van Gus Brotherton en Nick Romp liep Waterland uiteindelijk uit naar een riante zege, 34-0. Door de overwinning stijgt RC Waterland naar de tweede plaats De Lotto Nationale Plate, op 2 punten achterstand op koploper RC Eemland. Komende zaterdag staat er een uitwedstrijd tegen Amstelveense RC op het programma.

Wedstrijdfoto’s: