Rugby Club Waterland hoort tot het selecte gezelschap Noord-Hollandse sportclubs dat vorige week te horen heeft gekregen dat het subsidie krijgt van de provincie Noord-Holland. Voor RC Waterland gaat het om een bedrag van 450.000 euro die de provincie beschikbaar stelt om het topsportklimaat te bevorderen. De club speelt momenteel met zowel de heren als de dames op het hoogste niveau van Nederland.

“De eisen om voor deze financiële injectie in aanmerking te komen waren heel hoog, dus we zijn blij dat het gelukt is”, verklaart een blije voorzitter Robert Jonk. Met het geld gaat de Purmerendse vereniging op het complex een nieuw clubgebouw met moderne faciliteiten en zes kleedkamers bouwen alsmede een apart parcours aanleggen voor de training van specifieke technische elementen in de rugbysport. “Denk aan oefeningen die het uithoudingsvermogen of een bepaalde technische beweging verbetert”, aldus Jonk die hoopt na afloop van dit seizoen met de werkzaamheden te kunnen beginnen. “De laatste stapjes met de gemeente moeten nog worden gezet, het is nu wachten op de laatste goedkeuring.”

De ‘Skills Garden’ welke aangelegd wordt kan ook uitermate goed gebruikt worden voor alle sporters van andere sportclubs in de regio.