Zondag werd de eerste competitiewedstrijd van de dames van RC Waterland gespeeld in de Ereklasse! Onze tegenstander was URC uit Utrecht. Waterland opende prachtig met een try in de eerste 5 minuten! Deze try kwam door snel spel met mooie offloads. Daarna stond de verdediging als een huis bij Waterland. URC had mooie aanvallen en zette keer op keer de ruck op. Aan de kant van waterland werden goede en lage tackles gemaakt. Uiteindelijk brak URC na 25 minuten door de verdediging van Waterland heen door een gemiste tackle. Daarna scoorde URC nog twee keer in de eerste helft. Waterland ging de rust in met een 21-5 achterstand.

Ook in de tweede helft werd er keihard gewerkt in elke ruck, in de defence en de aanval. Begin van de tweede helft kregen de dames een penalty voor de palen. Deze werd goed benut door een mooie kick, de stand kwam op 21-8. Helaas brak URC nog enkele keren door en kwam de stand op 33-8. In de laatste actie wist Waterland met een mooie aanval nog te scoren.

De eindstand kwam op 33-13 voor URC. Ondanks het verlies hebben de dames zich bewezen in de Ereklasse. En kunnen ze trots zijn op deze prachtige prestatie ! Op naar volgende week waar een thuiswedstrijd tegen RC Bassets staat te wachten!

Foto’s Utrechtse RC 1 – RC Waterland 1