Afgelopen zondag stond de uitwedstrijd tegen de reserves van de Haagsche RC op het programma voor de mannen van Waterland 1. Een mooie test om te kijken of de Purmerenders hun beste competitiestart in de 1e klasse (6 winst uit 6 gespeeld, mét bonuspunten) een vervolg konden geven. Na 80 minuten stond er 14-43 op het scoreboard en nam Waterland de volle 5 punten mee terug naar Purmerend. Waterland 1 startte met 5 Australiërs in de selectie, de nieuwe aanwinsten Christiaan Plunkett en Hayden Tidswell stonden op de prop en 2e rij. James Sheridan speelde in Den Haag zijn laatste wedstrijd en Oliver Stone zal na volgende week weer terug naar Australië reizen. Michael Sparks startte als gebruikelijk op de Flyhalf positie.

Waterland begon fel aan de wedstrijd en Jeroen Trimpe Burger scoorde de eerste try van de wedstrijd, al in de 3e minuut. De conversie werd door Andrej Aleksandrovs gemist; 0-5. Waterland drukte door en dwong balbezit af op de helft van Den Haag, via een ingestudeerde aanval kreeg Lotar Abma de bal van Michael Sparks en kon de bal tussen de palen drukken, conversie door Sander de Miranda; 0-12. In de 11e minuut kreeg Den Haag een kans om terug te komen via een penalty in de helft van Waterland, deze werd echter naast de palen geschoten en bleef de stand steken op 0-12.

De Waterlandse voorwaartsen speelden erg sterk en vonden elkaar perfect in de off-loads; na vele meters en fases werd de bal breed gegooid en kon Nick Romp de 3e try voor de mannen van Waterland drukken, conversie gemist door Andrej Aleksandrovs; 0-19.
James Sheridan kwam 7 minuten later na een mooie break tot scoren en Sander de Miranda benutte de conversie; 0-26. Waterland incasseerde vlak voor rust nog 2 gele kaarten voor overtredingen rond de rucks.

Tijdens de rust kwam Matthijs Trimpe Burger er in voor Lotar Abma die een blessure aan de rib opliep tijdens de 1e helft. Ook Christiaan Plunkett en Bas Ekkelboom startten in de 2e helft als vervangers van Rob Laan en Peter Romp. Waterland startte vol goede moed aan de 2e helft en wilde verder uitlopen, de 1e try van de 2e helft viel echter aan de andere kant en zo kwamen de 1e punten van de Haagsche RC op het scoreboard; 7-26. Hierna herpakte Waterland zich en liet prachtig rugby zien, er volgden nog 3 Waterlandse trys van Erik Blokland (gewisseld voor Sander de Miranda), Michael Sparks en Hayden Tidswell. Roberto Warmerdam, Lester Bakker en Wouter Harder kwamen nog in het veld voor Michael Flierman, Niels Rijsenbrij en James Sheridan. 10 minuten voor tijd deed Den Haag nog wat terug via een try na een break op links, eindstand; 14-43.