Ook de hevige regenval van de afgelopen week kon de super vorm van Rugby Club Waterland dit weekend niet afstoppen. Hoewel de jeugd zaterdag niet in actie kon komen en de uitwedstrijd van RC Waterland 3 in Utrecht werd afgelast kwamen het eerste, tweede en het damesteam van de Purmerenders gewoon in actie en deden dat ook buitengewoon succesvol.

RC Waterland 1 won de dertiende wedstrijd op rij, dit keer was het te sterk voor Haagse RC 2, 28-3. De concurrenten AAC en RC the Pink Panthers 1 verloren deze zondag zodat de Waterlanders in de eerste klasse een indrukwekkend gat van twintig punten met de nieuwe nummer twee Amstelveense RC 1890 1 hebben geslagen. Met nog vijf wedstrijden te spelen is er nog maar één punt nodig om zeker te zijn van een plaats bij de eerste twee en dus te promoveren naar het hoogste nationale niveau.

RC Waterland 2 pakte dit weekend de koppositie in de vierde klasse NoordWest. De Amstelveense RC 1890 2 werd met 32-3 verslagen. Rc West Friesland uit Hoorn, de grootste concurrent om het kampioenschap, speelde niet omdat het duel met Alkmaarse RUFC 2 werd afgelast. RC Waterland 2 heeft 4 punten voorsprong op de Westfriezen, maar heeft nu wel een duel meer gespeeld. De Dames van Waterland maakte een flinke reis naar Deventer voor het duel met de RC the Pickwick Ladies. Maar de lange reistijd werd met een 5-51 overwinning ruimschoots beloond.

De komende twee weekenden zijn alle teams van RC Waterland vrij, op 8 januari spelen alle heren teams thuis. RC Waterland 1 speelt om 14:30 uur tegen AAC 1 en zou het jaar 2012 zomaar eens geweldig kunnen beginnen door dan al de titel in de eerste klasse definitief op te eissen.