RC Waterland 1 heeft zaterdag de laatste competitiewedstrijd van het seizoen 2015/2016 gewonnen. In een spannend duel wist het thuis met 19-10 te winnen van RC The Bassets. De Purmerenders kunnen dus opgelucht adem halen omdat bij een nederlaag er een kans was op promotie/degradatie play-offs. Maar het scheelde ook maar een haar of RC Waterland had zichzelf nog kunnen trakteren op een toetje in de vorm van de Plate Finale.

Door de vier behaalde punten tegen Bassets klom het op de ranglijst over RC The Hookers heen dat verloor van Amstelveense RC. Maar de club uit Amstelveen kwam door de volle overwinning net als Waterland ook op 32 punten. Door een beter onderling resultaat eindigt Amstelveense RC op een tweede plaats en kaapt de finaleplaats dus vlak voor Waterland weg. RC Waterland 1 eindigt achter Amstelveense RC op een derde plaats.

Foto’s RC Waterland 1 – RC The Bassets 1

Foto’s: Maarten Rabelink