Zaterdag werd de Ereklasse wedstrijd tussen RC Waterland 1 en RC The Hookers gespeeld in decor van mist. Ondanks het slechte zicht kregen de toeschouwers een mooi rugbyduel te zien. De Waterlanders waren vooral actief op de helft van de bezoekers uit Hoek van Holland, maar wisten het krachtsverschil in de eerste helft niet echt uit te drukken in een ruime voorsprong. De teams begonnen met een 15-3 tussenstand aan de tweede helft. En halverwege die helft kwam de thuisclub pas echt op stoom, met o.a. drie prachtige try’s van Sander de Miranda. Waterland dat duidelijk de sterkste was gaf zelf niets meer weg, zodat er met 39-3 gewonnen werd.

Ook de uitslagen op de andere velden waren in het Waterlandse voordeel. RC The Bassets verloor in de laatste minuut van LRC Diok en EZRC Oemoemenoe was een maatje te klein voor RC ‘t Gooi. De Purmerenders stijgen met nog één speelronde te gaan naar de vijfde plek in de Ereklasse. Komende zaterdag heeft het tegen RC The Dukes aan één punt voldoende om een top-6 positie veilig te stellen, halverwege het seizoen is team dan al verzekerd van de hoogste klassering ooit!

Wedstrijdfoto’s RC Waterland 1 – RC The Hookers (foto’s: Maarten Rabelink)