Een aantal weken hing het al in de lucht maar zondag middag 15 januari 2012 16.00uur was het officieel, Waterland 1 kampioen eerste klasse seizoen 2011-2012! Na al het feesten van afgelopen weekeinde (waar er zelfs over gesproken werd dat Rugbyclub Waterland de hele Koemarkt over nam) Moest het afgelopen zondag toch gebeuren, het laatste puntje moest nog wel op de score lijst komen. Super trots zijn we dan ook om te kunnen vertellen dat dit na winst met 19-37 op ARC 1 is gelukt!

Door blessures van Rob Laan, Sander de Miranda en ziekte van Niels Rijsenbrij reisden we afgelopen weekend maar met 18 fitte spelers af naar Amstelveen. We hadden dit seizoen nog niet eerder tegen ARC gespeeld dus wisten niet goed wat ons te wachten stond. Door de blessures moest de opstelling iets aangepast worden. Dit resulteerde in de volgende First Fifteen:
1; Chris Plunkett
2; Michael Flierman
3; Bart van Elsdingen
4; Herman Wouters
5; Hayden Tidswell
6; Dennis Bus
7; Lester Bakker
8; Peter Romp
9; Erik Blokland
10; Michael Sparks
11; Jeroen Trimpe Burger
12; Mathijs Trimpe Burger
13; Andrejs Aleksandrovs
14; Lotar Abma
15; Nick Romp
De wedstrijd begon zwaar deze zondag. Amstelveen was zich er erg bewust van dat Waterland nog maar officieus kampioen was en wou er dan ook alles aan doen om dat laatste officiële puntje nog een weekje uit te stellen. Ondanks het zware begin wist Hayden door goed voorwaartsen werk na 10min. de eerste try te drukken. Andrejs nam de conversie maar miste helaas. Na 15min. gespeeld te hebben kreeg Waterland een penalty mee. Iets wat in de eerste helft niet vaak voor kwam, des te mooier was het dat Andrejs hem tussen de palen wist te schieten en dat we onze voorsprong konden vergroten naar 0-8. Na 22min. gespeeld te hebben wist Amstelveen te scoren. Ook werd de conversie geraakt. Bij de kickoff na deze try kwam de flanker Lester ongelukkig in botsing met de tegenpartij. Hierdoor moest Lester het veld verlaten en Wouter was zijn vervanger. De spanning was om te snijden op het veld! Mede door de stand en het zeer goede spel van beide teams. Als gevolg van een opstootje tegen het einde van de eerst helft moest Hayden met een gele kaart het veld verlaten.

Wijze woorden van Willem en Bas “zorg dat je verdediging goed staat, dan komen de try’s vanzelf” Gezien het score verloop van de tweede helft klopt deze wijsheid als een bus!

Na twee minuten gespeeld te hebben in de tweede helft kreeg waterland een penalty haast voor de palen mee. Andrejs wist deze te benutten. In de 49ste minuut wist Nick te scoren conversie van Andrejs 7-18. In de 57ste minuut was het Jeroen Trimpe Burger die door een mooi uitgepasste bal de try line wist te halen. Conversie Andrejs. In de 63ste minuut wist Nick door een perfect uitgevoerde Chip-kick de verdediging van Amstelveen te passeren en zodoende zijn tweede try van de middag te drukken. In de 63ste minuut vonden er ook nog twee wissels plaats. Roberto kwam erin voor Chris, welke erg veel last van zijn duim had. Rolf kwam erin voor Lotar. Helaas wist Amstelveen in de 69ste en 75ste minuut te scoren. Gelukkig had de kicker van Amstelveen zijn dag niet echt en wist hij een van de conversies op de paal te schieten waardoor hij afketste en niet telde. In de 80ste minuut wist Waterland nog een keer te scoren na een verre kick van Sparks welke ongelukkig voor Amstelveen recht in de handen van Rolf stuiterde. Andrejs bracht met de conversie de eindstand op 19-37.

Als het team dit niveau weet vast te houden beloven het nog 3 mooie wedstrijden te worden naar het eind van een ongeslagen seizoen!