De dames van Rugby Club Waterland boekten dit weekend een hele mooie overwinning op All Blues. Begin december troffen beide ploegen elkaar al in Hilversum, toen werd het in een hele spannende strijd 19-15 voor All Blues. Deze zondag in Purmerend was de wedstrijd weer net zo spannend, maar nu gingen de Purmerenders zelf met een nipte overwinning aan de haal.

Via een penalty kwam Waterland al vroeg in de wedstrijd op voorsprong, Britney Duff schoot met scherp. Beide teams gaven, in een enorme fysieke strijd, elkaar weinig cadeaus waardoor de stand lang op 3-0 bleef staan. Maar door een try van de bezoekers ging Waterland toch met een 3-5 achterstand de rust in.

Ook in de tweede helft bleven de teams aan elkaar gewaagd. Hoewel de spanning enorm opliep was het toch Waterland dat het hoofd het meest koel hield. De try van Amber Laan en de geraakte conversie door Duff zorgden voor een vreugde explosie zowel op als rondom het veld. All Blue’s zette in de slotfase nog wel aan, maar het was juist Waterland dat nog een keer scoorde. Via een try van Simone Guit werd een hele mooie 15-8 overwinning geboekt!

Foto’s RC Waterland 1 – All Blues 1 (Foto’s: Maarten Rabelink)