Voor het eerst in de geschiedenis van Rugby Club Waterland is een Waterlander geselecteerd voor een interland van het Nationale Heren Team XV! Jannes Pijnenburg is door bondscoach Alex Chang opgenomen in de selectie voor de wedstrijd in en tegen Oekraïne. Het duel in Europese Rugby 1B ENC zal zaterdag 23 mei worden gespeeld. Een week later speelt Nederland in Amsterdam tegen Zweden, of Jannes dan ook bij de A-selectie zal zitten is nog niet bekend. De tweede center van Waterland is aan zijn eerste seizoen in Purmerend bezig, eerder speelde hij voor Bredase RC en USRS.

Waterland-speler Roberto Warmerdam zat ook in de voorselectie voor de wedstrijd tegen Oekraïne dat één plaats lager dan Nederland op de ranglijst staat. Helaas viel hij door een knieblessure buiten de uiteindelijke wedstrijdselectie.

Rugby Club Waterland feliciteert Jannes met zijn debuut in de selectie van het Nationaal Heren Team. We wensen hem heel veel succes toe in Oekraïne en wachten in spanning af of hij ook de eerste Waterlander is die bij de heren uitkomt in een A-interland.

In 1990 was Dennis de Groot de eerste Waterlander die speelde speelde voor een jeugdteam van Nederland (U21). Inge Visser was in 2006 de eerste dame die in actie kwam voor de Nationale Dames XV. Een overzicht van de (jeugd)internationals van onze club kun je hier vinden.