Sinds de Rugby World Cup in 2015 is de interesse voor de rugbysport flink gegroeid. Maar in een land waar iedereen opgroeit met voornamelijk voetbal en schaatsen zijn alle facetten en regels van de sport natuurlijk soms lastig te volgen. Supporters van Waterland heeft daarom samen met Try-Out Magazine een speciaal boekje ontwikkeld waarin de basis van de sport met de ovale bal wordt uitgelegd. ‘Rugby voor dummies’ dus.

Naast de wetten van de rugbysport komt natuurlijk ook Rugby Club Waterland zelf aan bod. Het intromagazine geeft dus een mooi beeld van de sport en de club en is vanaf vandaag,  door de financiële ondersteuning van Supporters van Waterland, gratis verkrijgbaar op de rugbyclub. De komende maanden zal het ook aan rugbyclinic deelnemers uit de regio uitgedeeld worden.

Het is de bedoeling geregeld een update van het boekje uit te brengen. Mis je nog informatie die je eigenlijk wel verwacht had? Wij horen dat graag via redactie@rugbyclubwaterland.nl.

Digitale versie Intromagazine

Van het Intromagazine is ook een digitale versie beschikbaar: