Met pijn in het hart heeft Rugby Club Waterland besloten Heren 1 per direct terug te trekken uit de Ereklasse. Het team zal daarmee degraderen en, na bijna acht seizoenen op het hoogste niveau van Nederland te hebben gespeeld, in het seizoen 2020/2021 in de Eerste Klasse uit gaan komen. De reden voor het terugtrekken van het team is de enorme hoeveelheid blessures. De afgelopen wedstrijden heeft het team spelers van het tweede en zelfs het derde herenteam ingezet. Zij deden hun uiterste best om onze clubkleuren waardig te verdedigen, maar de Ereklasse vraagt conditioneel en rugbytechnisch meer dan zij kunnen brengen. Omdat de lijst met blessures afgelopen weekend opnieuw langer is geworden heeft de club in samenspraak met de spelers daarom deze moeilijke beslissing moeten nemen. De club zal de komende tijd plannen uit gaan werken om uiteindelijk weer terug te keren op het hoogste rugbyniveau van Nederland.