Na een week rust speelde de dames zondag uit tegen AAC, de verwachting was dat dit zeker een spannende en harde wedstrijd ging worden. AAC staat eerste in de Ereklasse Dames – 2e fase en de Blue Waves/Bassets staan op de tweede plaats.

Met gezonde spanning en genoeg mensen langs de lijn begonnen we aan de wedstrijd. Beide teams begonnen sterk aan de eerste helft. Met goede looplijnen en een solide verdediging konden we de eerste try scoren. Leah van Zeeland brak, met hulp van een mooie offload van Isis Touw prachtig door de verdedigende lijn van AAC. De conversie werd gemist. Ook AAC wist een try te drukken en raakte tevens de conversie voor 2 extra punten, zo gingen we de rust in met een stand van 7-5.

Waar we in de 1e helft af en toe nog in hielden kwam dat er in de 2e helft goed uit met snel oplopen en goeie support. Helaas kreeg AAC een penaltykick mee, goed voor 3 punten, en scoorde ze de kick waardoor de stand 10-5 werd. Na heel hard werken door alle meiden op het veld, en toegejuicht door het publiek naast het veld, drukte Rixt Aerts een mooie voorwaardse try voor de Blue Babes. De conversie ging mis. Met een eindstand van 10-10 gingen we weer voldaan (een beetje blauw) en zeer trots naar huis. Een ding zeker is, de dames van de Blue Waves hebben onwijs hard gestreden voor en met elkaar.

Met dit gelijkspel blijft de Blue Waves/Bassets op een tweede plaats staan in de Ereklasse Dames poule, het hoogste niveau voor het damesrugby in Nederland.

De heren speelden zondag tegen Groningen. In een zwaarbevochten wedstrijd verloren zij helaas nipt: 29-27.