Eric Voet heeft afgelopen weekend met succes de IRB opleiding Trainer of Educator gevolgd en afgerond. Hij is daarmee de eerste IRB Trainer in Nederland die de bevoegdheid heeft om opleiders te beoordelen op internationaal niveau. En is nu dus in feite opleider van de opleiders. Sean Mallon had deze status al behaald voor de officials.

Tijdens de 5-daagse opleiding op het Nationaal Trainingcenter van Zwitserland in Magglingen namen 2 master trainers vanuit IRB / Rugby Europe – 5 IRB trainers – 4 IRB trainee trainers en 22 aankomende educators deel. De groep werd aangevuld met enkele vrijwillige coaches en spelers vanuit Zwitserland. Er waren in totaal 20 verschillende nationaliteiten aanwezig. Voor deze opleiding kom je alleen in aanmerking op uitnodiging van de zogenaamde masters trainers en alleen educators die geselcteerd zijn op “best practices” worden uitgenodigd.

De NRB en Rugbyclub Waterland feliciteren Eric Voet met dit prestigieuze diploma!