Een mooie rugbyzondag op het veld van Rugby Club Waterland. Zowel het eerste, tweede en derde team van de Waterlanders pakten zondag de volle vijf punten. Dus drie overwinningen uit drie wedstrijden! Het eerste team was een maatje te groot voor USRS. Door de 33 – 0 overwinning op de Utrechtse studenten is het (op doelsaldo) weer koploper in de eerste klasse.

Eerder op de dag boekte Waterland 3 de eerste overwinning van het seizoen, met 58 – 5 werd RC Eemland 3 opzij gezet. Daarna was het de beurt aan het tweede team en ook zij boekten een eenvoudige overwinning, met 64 – 17 won het van Alkmaarse RUFC 2. Ook zij voeren daardoor net al het éérste team van Rugbyclub Waterland hun ranglijst aan.

De dames van Waterland kwamen zondag niet in actie, het sevenstoernooi in Tilburg werd namelijk afgelast. Zaterdag kwam de jeugd wel in actie. De cubs en de junioren pakten dit weekend ook punten!

• Cubs (CUP): Oysters/Ducks – RC Waterland/RFC Haarlem 0-58
  • Junioren:  Oysters/Ducks/REL – RC Waterland/RFC Haarlem 12-12

Elly Wendrich maakte van alle wedstrijden op zondag weer mooie foto’s . Bekijk deze hier