De damesteams van Rugby Club Waterland zijn het nieuwe jaar goed begonnen. De twee teams kwamen voor het eerst in 2019 in actie en met succes, beide wedstrijden werden gewonnen. Dames 2, het cluster ‘Den WaHa Cheetahs, speelde in Purmerend tegen de LSRG 1. Er werd met 27-22 gewonnen waardoor het team mee blijft doen in de top van de Tweede Klasse. Voor Dames 1 dat speelt onder de naam RCW JuRo Unirek was de wedstrijd tegen Utrechtse RC de eerste wedstrijd in de tweede fase van de competitie. Het team had een relatief eenvoudige middag. Het krachtsverschil tussen beide teams was te groot, de Waterlandse speelsters wonnen met maar liefst 94-5.

Tussen de dameswedstrijden in speelden Heren 2 ook de eerste wedstrijd in de 2e fase van de competitie. Het duel tegen CL HRC/WRC te Werve 3 ging lang gelijk op maar in de tweede helft was RC Waterland toch een stuk effectiever waardoor het een nette 44-19 overwinning boekte. Heren 3 speelde de eerste wedstrijd van dit jaar in Amstelveen, tegen Amstelveense RC 3 werd met 46-7 verloren.

Ereklasse Dames: RCW JuRo Unirek 1 – Utrechtse RC 1 (foto’s: Maarten Rabelink)

Derde Klasse Heren: RC Waterland 2 – CL HRC/WRC te Werve 3 (foto’s: Maarten Rabelink)