Als dagelijks bestuur (voorzitters, penningmeesters en secretaris) zijn we druk bezig met allerlei projecten om de toekomst van Rugby Club Waterland te garanderen. We praten iedereen dan ook graag maandelijks bij op drie punten.

ASM baan
Inmiddels is de kogel door de kerk. Eind vorig jaar heeft de Gemeente Purmerend het project ASM-baan van ons overgenomen. De afgelopen jaren zijn wij als bestuur op zoek gegaan naar een (financieel) houdbare mogelijkheid om de ASM-baan doorgang te laten vinden. Wegens tegenvallende kosten viel de initiële begroting namelijk veel hoger uit en was het voor ons als club niet te realiseren. Na vele gesprekken met de Gemeente Purmerend zijn we gekomen tot deze oplossing. Een mooie stap.

Zoals jullie wellicht gezien hebben is inmiddels ook de bouw voortgezet en de hoop is er dat vanaf het nieuwe seizoen de ASM-baan in gebruik is. Wij gaan uiteraard ook gebruikmaken van de baan en zullen deze moeten huren van de Gemeente via exploitant Spurd.

Aankleding nieuw grasveld
Het nieuwe grasveld is opgeleverd en aanstaande zaterdag wordt er voor het eerst gebruik van gemaakt tijdens de RDD dagen die we hosten bij Rugby Club Waterland. De komende periode is daarmee ook het voornemen om het veld verder te gebruiken voor wedstrijden (afhankelijk van de weersomstandigheden).

Het veld ziet er nu nog redelijk ‘kaal’ uit en daarom zijn wij als bestuur bezig met de aankleding van het veld. Denk dan aan dug-outs, hekwerk voor sponsorborden en uiteindelijk LED-verlichting. Hiervoor is de eerste subsidie aanvraag al ingediend dus hopelijk binnenkort positief nieuws.

Zoektocht nieuw bestuur
Het huidige bestuur (voorzitters en penningmeesters) is bezig aan zijn derde en laatste jaar. Tevens heeft het bestuur aangegeven af te treden tijdens de laatste ALV. Dat betekent dat er met ingang van seizoen 2024-2025 een nieuw bestuur nodig is. Hierbij dan ook de oproep om bij interesse jezelf te melden via secretaris@rugbyclubwaterland.nl. Binnenkort volgen ook vacatures op de website.