Rugby Club Waterland heeft een zonnig en bij de jeugd een succesvol weekend achter de rug. De Cubs wonnen ‘thuis’ in Alkmaar ruim van de Castricumse RC, het werd 45-0. Daarmee eindigt de clustergroep van RC Waterland, Alkmaarse RFC en RC West-Friesland nu op de eerste plaats in de Cubs Cup B poule. Aankomend weekend zullen ze daarom gaan spelen op het Nationaal Rugby Centrum in Amsterdam! In de halve finale speelt het eerst tegen RC Eemland (11:45 uur), mochten ze deze wedstrijd winnen dan treft het of Utrechtse RC of GRC Tovaal die de andere halve finale spelen. De wedstrijden zullen ieder 2 keer 15 minuten duren, de winnaar van de finale (14:45 uur) mag zich kampioen van de Cubs Cup B noemen!

De Colts speelden speelde dit weekend al een halve finale, zij rekenden heel eenvoudig af met RC Tilburg/RC Eindhoven, het werd maar liefst 101-0! Zondag staat de finale op het programma op het veld van de Utrechtse RC, de tegenstander is RC The Dukes. Natuurlijk hopen onze Waterlandse Colts in de Castricumse RC/Combinatie NW ook op veel steun vanaf de zijkant!

De Junioren en RC Waterland 2 kwamen dit weekend ook in actie maar waren (in waarschijnlijk de laatste wedstrijd van het seizoen) wat minder succesvol. De Junioren hadden een heel druk weekend. Zaterdag won het thuis met 35-17 van EZRC Oemoemenie en zondag moest het opnieuw de ‘rugbywei’ in. Nu was alleen de Rotterdamse RC met 59-0 een maatje te groot. RC Waterland 2 ging in eigen huis tot aan de rust redelijk gelijk op met tegenstander ASRV Ascrum 2 maar moest uiteindelijk met 12-56 hun meerdere erkennen in de Amsterdamse studenten.

Update  16 april 2013
Niet alleen de Cubs komen zaterdag in actie op het Nederlandse Rugby Centrum in Amsterdam, ook de Junioren zullen spelen. De vierde plaats in de Junioren Cup B is voldoende om zich te plaatsen voor de halve finale. Het krijgt in Oysters/Ducks/Octopus wel direct een zware tegenstander (13:15 uur). In de finale (15:30 uur) zou de tegenstander Rotterdamse RC of RC Eemland kunnen worden. Zowel de halve finales als de finale hebben helften van 20 minuten.