In Oktober gaat het gebeuren. Dan vertrekt Rugby Club Waterland-talent Mieke de Vries samen met het U14 talententeam naar Brighton in Engeland. Onlangs werd zij geselecteerd voor het team, een initiatief vanuit Rugby Nederland om talenten klaar te stomen voor de rugbytop. Maar er is geld nodig. Via het Yvonne van Gennip Talenten Fonds voor topsporters kan er worden gedoneerd. Inmiddels is er al bijna 4000 euro opgehaald, maar meer geld is hard nodig. Met de donaties kunnen onder meer trainingsweekenden en toernooien worden georganiseerd.

Rugby NL: ‘Met de komst van DUTCH GIRLS RUGBY – TALENT TEAMS (DGR-TT) willen we meidenrugby in Nederland een boost geven en ondersteunen. We willen de motivatie en ambities van meiden koesteren voordat ze naar de damesteams kunnen. Daarmee voorkomen en overbruggen we “The Blind Spot”: het gat tussen de U16 t/m U18. Cruciale jaren voor meidenrugby!’

Wil jij een bijdrage leveren aan het U14 talententeam? Dat kan via: https://yvgtf.nl/talentboek/dutch-girls-rugby

Het rekeningnummer valt onder Stichting Rugby Academies Nederland die erop toeziet dat het geld goed wordt besteedt.