Sinds december zijn er weer belangrijke stappen gemaakt bij de nieuwbouw. De gestorte fundering is opgemetseld met kalkzandsteen en de voeten van de staalconstructie zijn geplaatst.

Vervolgens zijn de kruipruimtes en de ruimte rond de fundering opgevuld met zand. De ruim 50 kuub gesponsorde grond werd met machines gebracht, en vervolgens door een groep spontaan toegestroomde leden met scheppen verdeeld en gevlakt. Zelden zo’n gezellige groep opscheppers aan het werk gezien. En een mooi voorbeeld van hoe de bouwcommissie probeert zo veel mogelijk zelf aan te pakken, zodat we de euro’s straks voor andere leuke dingen kunnen gebruiken.

Op het kalkzandstenen muurtje zijn de vloerplaten geplaatst, waarmee de afmetingen van ons nieuwe gebouw steeds zichtbaarder wordt. De volgende stap is het plaatsen van de staalconstructie, die reeds in productie is. De bouwcommissie is ondertussen druk met ontwerp en constructie van de toegangen. Ook worden besluiten genomen over de afwerking van de vloeren en wanden van de verschillende ruimtes. Gietvloeren, tegels, kleuren en patronen. We vroegen ons trouwens af of er iemand onder onze (vintage) leden is die de RAL kleuren weet van ons logo. Als iemand ze weet horen we het graag.

Stapje bij stapje krijgt onze nieuwbouw vorm. Om de voorpret te verhogen staat er in de kantine een fraaie maquette die Jan de Groot voor de club maakte. Met een beetje fantasie ziet u ons al zitten aan de bar. Nog even geduld…