Rugby Club Waterland is verheugd dat we voor het seizoen 2019/2020 een nieuwe hoofdtrainer voor de dames van Rugby Club Waterland hebben kunnen aantrekken. De Engelsman Ben Sharples zal het stokje van Eric Voet gaan overnemen die eerder had aangegeven te stoppen als hoofdtrainer. Ben Sharples heeft als rugbyer in Engeland een behoorlijke staat van dienst opgebouwd en hij was onlangs al te gast bij Rugby Club Waterland toen hij namens de Mobro’s een rugbyclinic gaf. Met de Mobro’s speelde hij dit seizoen ook op de Amsterdam Sevens. Momenteel speelt hij met de Stunts 7’s uit Birmingham op de Super Sevens Series.

Ben verheugd zich erg op zijn nieuw uitdaging in Nederland: “Het is een nieuw hoofdstuk in mijn rugbycarrière. Ik heb altijd het geluk gehad om zelf bij zowel 15-a-side en 7’s te mogen spelen op hoog niveau en met geweldige spelers van over de hele wereld. Met enorm veel energie en passie wil ik beginnen aan deze nieuwe uitdaging in Nederland bij RC Waterland. Ik kan niet wachten om de coachende rol op me te gaan nemen en anderen te leren wat ik opgestoken heb tijdens mijn rugbycarrière. Ik ben de club dankbaar dat zij van mijn droom werkelijkheid hebben gemaakt door mij deze kans te geven.

Team prestaties:

• Bicton college first team (Exeter chiefs academy)
  • Captained Bicton college to win the BCA sevens
  • Winners of the national BCS cup with Filton collage
  • Filton rugby academy 1ST XV
  • Winners of the st albins tournament filton college
  • Winners of the international top flight tournament filton college

Persoonlijke rugby prestaties:

• Devon 15,16,20’s
  • South West England 16’s
  • Scotland exiles u17’s/18’s rugby
  • Winner of the national BCS cup with Filton collage