Worden het de Swaffelaars, Purmer Posse, de Billy Buffels, Team Captain Morgan, team Printenbind.nl of toch een ander team? Zondag 26 mei zal voor de 28e keer het Rugby Stratentoernooi worden gehouden op de velden van Rugby Club Waterland.

Zondag 26 mei strijden de teams op het 28e Stratentoernooi van Rugby Club Waterland om de gewilde cup. Het idee van dit toernooi is om iedereen kennis laten maken met de rugbysport. In teams van 7 tegen 7 wordt er gestreden om de eerste plaats. De perfecte gelegenheid om eens mee te maken hoe het is om een rugbyer te zijn.

De afgelopen jaren is het toernooi flink gegroeid en met trots kan de organisatie melden dat het aantal inschrijvingen dit jaar weer flink is gestegen. Met nog een aantal dagen te gaan staat de teller nu op 14 teams (!!), een recordaantal. Afgelopen jaren kwamen er steeds meer teams en supporters op het toernooi af waarmee het toernooi een begrip is geworden. Door middel van speciale beginners trainingen zijn de nieuwe rugbyers klaargestoomd voor het toernooi. Om 11:00 uur zullen de eerste wedstrijden starten en de finale zal om 15:30 worden gespeeld. Wie neemt de titel over van de winnaars van vorig jaar, de WDP Jesters?

Klik hier voor meer informatie over het Stratentoernooi. Wil je graag mee doen, maar je weet nog maar weinig van rugby af? Geen probleem, aankomende vrijdag (24 mei) is er nog een vrije training. Deze begint om 20:00 uur, er zijn altijd teams aanwezig die meer spelers goed kunnen gebruiken!

Bekijk hier de foto’s van het Stratentoernooi van vorig jaar