Kinderen en jongeren van 4 tot 17 jaar mogen 10 weken gratis meetrainen bij de Purmerendse rugbyclub. Op deze manier wil de vereniging zoveel mogelijk jeugd laten kennismaken met de sport. Jeugdvoorzitter Sjaak Berkelaar van Waterland: “Iedereen is welkom om twee keer in de week mee te trainen en er zo achter te komen of de sport bij hem of haar past. In zes weken tijd worden de kinderen klaargestoomd om mee te doen met wedstrijden. Daarna kun je besluiten om lid te worden. Rugby is een stoere maar heel respectvolle sport waarin kinderen leren samenwerken. We willen onze sport toegankelijk maken voor iedereen’. Vanaf 8 jaar is tandbescherming verplicht, maar ook het bitje wordt vergoed door de vereniging. Voor meer informatie of aanmelding kun je mailen naar jeugd@rugbyclubwaterland.nl. De trainingstijden zijn hier te vinden.