Beste Waterlanders, ouders en supporters,

het afgelopen weekend begon al goed met een druk bezochte vrijdagavond training gevolgd door een zeer drukke (13 teams van 4 personen) en geslaagde pub Quiz o.l.v. het duo Carla en Herman. De quiz werd gewonnen door een mix van jeugdouders en 3e team (Edwin, Joost en Mark) en aan het eind van de avond kon er toch ff €230 worden geschonken aan het KWF (Remon, gewoon 6x dat heuveltje op ;-). De avond is zeker voor herhaling vatbaar.

Op zaterdag speelden TBM verdienstelijk in Amsterdam en de cubs trokken hun verlies van vorige week weer keurig recht. En de junioren, hun wedstrijd werd afgelast, de Friese rayonhoofden kwamen nl. al bijeen in Leeuwarden. Het toetje, de mannen van het eerste team, maakten het zichzelf lastig, maar wisten uiteindelijk toch ruim de overwinning veilig te stellen. En daar de nummer 1 (RC Eemland) en de nummer 2 (Amstelveense RC) beiden verloren, krijgt deze plate competitie een wel heel aantrekkelijk vervolg. Wie heeft de langste adem?

Zondag moest een aangetast damesteam (competitie duurt echt 12 wedstrijden en geen 10) het tevergeefs opnemen tegen een gemotiveerd Dwingeloo, en de eerste verliespartij werd hun deel. Komend weekend lekker vroeg en fris uit de veren om het, daar in het oosten, recht te trekken. De tegenstanders van het 3e team, de nieuwe mannen van Zaandijk beginnen overal pijntjes te krijgen, de wedstrijd is opgeschoven, waardoor alleen het 2e team in actie kwam tegen eveneens Utrecht. Dit voormalig 2e team was fysiek en qua ervaring net een maatje te groot voor ons jongerenteam, maar ze konden met opgeheven hoofd het veld verlaten want er is pittig gestreden. And France beats England…

Het komende weekend is het volle bak, alle teams komen in actie. TBM ontvangt Haarlem en Almere, de cubs reizen af naar Hilversum en de junioren zoeken het iets verder op, nl. Etten Leur waar hen ongetwijfeld een warm onthaal wacht. En het eerste team begint met de returns, zaterdag zijn de Zeeuwen hun tegenstanders.

Zondag mag het damesteam al rond sluitingstijd van de kroegen vertrekken richting Deventer en hopen dat daar een kopje thee met ontbijtkoek op hen wacht. Dames zie het zonnig in, er zijn i.i.g. geen files… Verder speelt het Colts cluster  voor hun eerst cup poule wedstrijd ‘thuis’ in Alkmaar en mag het 3e thuis aantreden tegen het Amsterdamse 10 mans rugby. Daarna wordt het zwaar voor ons 2e team tegen de geoliede Groningse machine.

Het weekprogramma (week 6), volg onze site inzake afgelastingen of de omkeerregeling:
zaterdag 8 februari (bestuursafgevaardige: Arjan/Koos)

Afgelast: RC Waterland – Bulldogs – Haarlem  (T&B spelen thuis, verzamelen om 09.30 uur)
Afgelast: RC Waterland – Bulldogs – Haarlem (Mini’s spelen thuis, verzamelen om 09.30 uur)
Afgelast: RC Hilversum – RC Waterland (cubs naar Hilversum, verzamelen om 09.00 uur)
12.00 uur: RC Oysters/REL – RC Waterland/WF (junioren naar Etten Leur, vertrek 09.30 uur)
15.00 uur: RC Waterland 1 – EZRC Oemoemenoe 1 (verzamelen rond 13.30 uur)
15.30 uur: Ierland – Wales (Six Nations, tweede ronde)
18.00 uur: Schotland – Engeland (Six Nations, tweede ronde)

zondag 9 februari (bestuursafgevaardige: Martijn)
13.00 uur: CAS/Alk/DH/RCW – Amstelveense RC (colts thuis in Castricum, verzameltijd hoor je nog)

10.00 uur: RC Pickwick Players – RC Waterland/WF/Z (gaaaaaaaap, verzamelen rond 07.30 uur 😉