Beste Waterlanders (jong en oud), ouders en supporters,

De senioren weten nu hoe ze Edinburgh onveilig moeten maken, Game of Thrones zal in het niet vallen... op zaterdag wist jong Oranje (U18) netjes onze Oosterburen opzij te zetten en ons Oranjeteam zelf hield het 79 minuten vol tegen de Zuiderburen, in de laatste minuut namen de Belgen toch de overwinning mee huiswaarts. Oranje miste duidelijk onze kicker Ayden!
En zondag hoefden uiteindelijk alleen onze dames in actie te komen tegen naaste concurrent Amstelveen en dolven helaas hun 2e nederlaag. De wedstrijd van het 2e team was een weekje opgeschoven en die van het 3e team werd afgelast.

Ook het komend weekend staat in het teken van de voorjaarsvakantie, alhoewel dit keer onze TBM op zaterdagochtend een gasttraining krijgen van een paar 1e team spelers. In Amsterdam krijgt het NL XV een herkansing, nu tegen Moldavië. En de Six Nations beleven hun 3e ronde. Op zondag spelen onze dames thuis (ditmaal in Zaandijk) en gaat het 2e team zijn wedstrijd tegen USRS 2 inhalen. De rest is nog vrij. En we beginnen het weekend vrijdagavond nu met de touravond voor de dames, zij bereiden hun tour naar Gent voor. En het 3e traint uiteraard stug door.
En ons Colts cluster traint volgende week maandag eenmalig extra op het kunstgras van het NRCA, in voorbereiding voor hun nationale finale van zondag 8 maart!
Ten aanzien van de geplande veteranentour, te weinig spelers hebben zich opgegeven waardoor de organisatie helaas dit uitje heeft moeten cancellen. Wellicht wordt er nog op eigen gelegenheid naar Soisson afgereist (info
bij Marcel).

Het programma (week 9)

vrijdag 27 februari (bestuursafgevaardige: nvt)
20.15 uur: RC Waterland (3e team en hun vrienden training...)
20.30 uur: Toelichting damestour naar Gent (ook voor de daames, be on time)

zaterdag 28 februari (bestuursafgevaardige: nvt)
09:30 uur: extra training TBM (door gasttrainers 1e team, zorg dat je er bent om 09.15 uur)
xx.00 uur: Cubs, Junioren en Eerste team zijn vrij
15.00 uur: Nederland XV - Moldavië XV (poule wedstijd EK)
15.30 uur: Schotland - Italië (Six Nations wedstrijd, round three)
18.00 uur: Frankrijk- Wales (Six Nations wedstrijd, round three)

zondag 1 maart (bestuursafgevaardige: nvt)
xx.00 uur: Colts en Derde team zijn vrij
14.30 uur: RC Waterland/RCZ - RC Groningen (dames thuis in Zaandijk, 13.30 uur daar?)
13.00 uur: USRS 2 - RC Waterland 2 (studjes plagen, vz 11.00 uur)
16.00 uur: Ierland - Engeland (Six Nations wedstrijd, round three)

maandag 2 maart (bestuursafgevaardige: nvt)
19.00 uur: Extra training Colts (op het kunstgras in Amsterdam, vz 18.00
uur)

En houd er rekening mee, volgende week is het voor alle teams weer volle bak.