Beste jonge en oudere Waterlanders, ouders en belangstellenden,

Afgelopen weekend waren onze TBM weer goed bezig in Purmerend, leek wel of de vulling van hun schoentje er vanaf hing. De cubs wonnen ook hun laatste poule wedstrijd en gaan als eerste van hun poule door naar de landelijke Cup poule. Knap hoor. En vanwege de grote hoeveelheid spelers heeft de JC besloten voor de 2e helft van de competitie een tweede (cluster?)team in te schrijven. Alle cubs, veel succes. Onze juniorenwedstrijd bleef heel lang in het ongewisse en ging uiteindelijk niet door, deze wordt nu komend weekend in Purmerend ingehaald. En onze senioren speelden een wel hele matige wedstrijd tegen de hekkensluiters uit Sassenheim. Als grossiers in, vaak onnodige, gele kaarten (10 uit 9 wedstrijden = 90 minuten) lopen we als team met een ondertal continu achter de feiten en de punten aan.
Op zondag won het gemotiveerde 3e team zijn eerste competitieduel tegen de altijd lastige Smugglers. En het 2e team kon 1 helft de fitte en fanatieke Zaandijkers bijhouden, maar moest toen toch het onderspit delven.

Komend weekend komen bijna alle Waterlandse teams weer in actie. Onze TBM hebben een bondsdag in Castricum, de cubs zijn nog in afwachting voor de nieuwe poule indelingen en de junioren spelen de wedstrijd van vorige week, ditmaal zeker in Purmerend. Het eerste team krijgt het zwaar in Naarden, maar hebben wel wat goed te maken. En zondag spelen de Colts hun eerste plate wedstrijd in Oisterwijk, de dames hun eerste promotiepouleduel in Nijmegen en spelen het 3e en 2e team thuis tegen resp. de Leidse studjes en de vets uit het Gooi.
Tenslotte mogen GTB komende dinsdag hun schoentje legen.....oh, kom maar eens kijken, wat ik in mijn schoehoentje vind...
En klaverjasliefhebbers, noteer je naam (en die van je introducés?) maar op de intekenlijst voor het Kerstklaverjassen. Woensdag 16 december gaat het weer los.

Het programma (week 48)

vrijdag 27 november (bestuursafgevaardige: Dennis)
19.30 uur: Tweede workshop arbitrage voor leden van RC Waterland (deelname gratis)
20.15 uur: 3e team training met participatie in bovengenoemde workshop

zaterdag 28 november (bestuursafgevaardige: Mark?)
10.30 uur: 2e Bondsdag Turven, Benjamins en Mini's (in Castricum, vz 09.00 uur)
00.00 uur: RC Waterland (cubs zijn vrij)
12.00 uur: RC Waterland/Alk - RC Bulldogs/Hilversum (junioren thuis, vz 11.00 uur)
15.00 uur: RC 't Gooi 1 - RC Waterland 1 (eerste moet zich herpakken lijkt me, vz bekend)

zondag 29 november (bestuursafgevaardige: wie van het bestuur komt ons aanmoedigen?)
13.00 uur: Oysters/REL/Ducks - RC Waterland/CAS (colts naar Oisterwijk, vz.??)
13.00 uur: NRC Wasps - RC Waterland/RCZ (dames in promopoule, vz. ??)
13.00 uur: RC Waterland 3 - LSRG Sanctus Virgillius 2 (eerste return, vz 12.00 uur)
14.30 uur: RC Waterland 2 - RC 't Gooi 3 (tijd voor revanche, vz 13.30 uur)

dinsdag 1 december (bestuursafgevaardige: de Sint)
19.30 uur: Schoentje scoren !!!! (GTB, wat zou erin zitten....?)

Alle roosters staan weer luid en duidelijk op onze site.