Beste Waterlanders, ouders en supporters,

Het was een geweldig rugbyweekend, uiteraard op TV met de meest spectaculaire ontknoping van de Six Nations in jaren. Zelden werden er door de landen zo aanvallend gespeeld wat ook blijkt uit de grote hoeveelheid gescoorde try's. In Purmerend werd dit in een zeer volle kantine bekeken door o.a. de veteranengroep van Porthcawl RFC (met 44 man/vrouw). Buiten wisten de junioren ondertussen de jongens uit Gelre te overwinnen. Ook ons 1e team winst hun tegenstanders uit Zeeland in met duidelijke cijfers naar huis te sturen, maar wel nadat beide teams en de referee het op een gegeven moment rood voor ogen zag.... dom, dom. Na afloop van de Six Nations ontknoping werd de karaoke man binnen gereden en konden de aanwezige Waterlanders hun stemgeluid laten horen. Zondag werd er gestart met een attractief duel tussen onze cubs en hun Britse tegenstanders van Novocastrians RFC. Het was een geweldige wedstrijd die de Engelse gasten zeker niet kado krijgen (en als je dit cubs team vergelijkt met hoe ze in september de competitie startten... complimenten aan team en begeleiding). Daarna werd er de tweede districtswedstrijd van de Colts gespeeld, maar daar was al gauw de lol vanaf toen de tegenstander slechts met 9 man kwam opdagen. Fair vulde ons district hun team aan en werd er wel eenvoudig gewonnen. Ten slotte was het aan het 3e team om het weekend goed af te sluiten tegen de ietwat forse rivalen uit Alkmaar en ook dit keer had het weer alles van de ouderwetse strekderby, met de Waterlanders als overwinnaars. In Nijmegen konden onze dames in hun laatste wedstrijd, bij overwinning, de eerste plaats overnemen in de eerste klasse degradatie poule, maar met een ondertal (hoe is dat mogelijk in de laatste en meest belangrijkste wedstrijd?) is dat niet gelukt, waardoor ze nu moeten vrezen dat ze afzakken naar de 3e plaats.

Het komende weekend is het rustig met rugby in Purmerend, ok, woensdag organiseren we weer voor de Purmerendse jeugd de z.g. Rugby Experience Day, maar daar blijven de velden schoon. Deels omdat een aantal teams inmiddels klaar zijn met hun competitie (dames, 2e team) of niet aan de bak hoven (3e team en cubs). Maar de rest van onze teams spelen alles stuk voor stuk zeer belangrijke  cq beslissende duels. Op zaterdag spelen de junioren de topper in en tegen RC Gouda. Bij gelijkspel of winst eindigen ze eerste in plate Noord en kunnen zich opmaken voor de Plate finale. En in Leiden speelt ons 1e team tegen koploper DIOK. Op zondag (!) gaat TBM naar Zaandijk en mogen ook de Colts die in actie komen, en wel tegen hun sterkste tegenstander, district West. En alvast even vooruitkijkend, volgend weekend is het Pasen, gaan de senioren richting Schotland, de dames naar België en komen daarentegen Engelse jeugdteams langs in Purmerend.

Het programma (week 13)

woensdag 25 maart (bestuursafgevaardige: Dennis)
13:00 uur: Rugby Experience Day (jeugdrugby middag, eind rond 16.00 uur)

vrijdag 27 maart (bestuursafgevaardige: nvt)