Beste Waterlanders, ouders, supporters en vrienden van RCW,

We kunnen in alle opzichten terugkijken op een top weekend. Met de grote fundraisingsactie op Hemelsvaartsdag wist ruim de helft van de aanwezige leden een goede €11.000,00 middels diverse acties, op te halen. Hulde voor de geoliede organisatie en de gulle bijdrages. Nu zullen de overige leden nog moeten bijspringen, helaas is de NRB bijdrage niet vrijblijvend. Je kunt zelf natuurlijk al storten op NL70 RABO 0142737399 tnv Rugby Club Waterland o.v.v. 'NRB bijdrage'. En de koe Ginger, die heeft haar best gedaan om de spanning er lang in te houden voor vak 279 werd bemest.. De dag erop was de laatste 3e team training van dit seizoen, gevolgd door een gezellige après touravond van de senioren. Op zaterdag was RC Waterland gastheren van het Schotse Leith RFC, waarvan niemand meer weet hoelaat de Schotten 'huiswaarts' gingen... een leuke en door Waterland gewonnen wedstrijd gevolgd door een ellenlange derde helft. Zo hoort rugby te zijn. En zondag, zondag behaalden ons Colts cluster de 'dubbel' na het nationaal kampioenschap fifteen-a-side te hebben gewonnen werd ook, wederom tegen medefinalist Amstelveen, de nationale Sevens titel binnen gehaald. Van harte gefeliciteerd, mannen, we zijn super trots op jullie. Volgend seizoen gaan we voor de prolongatie!

Komend weekend staat voornamelijk in het kader van de Amsterdam Sevens, waar Waterland helaas als team niet zal meedoen, maar wellicht dat menig Waterlander, als versterking van een ander team, daar nog wel een balletje gaat gooien. Het belooft prima weer te worden, dus wat belet ons. Onze TBM gaat naar Den Haag om elkaar onder het zand te stoppen en natuurlijk met beker naar huis te komen. En een heel stuk oostelijker, in Kiev, daar zit onze Jannes Pijnenburg als eerste Waterlander in de nationale heren selectie om het op te nemen tegen Oekraïne. We gunnen Jannes uiteraard veel speelminuten en natuurlijk een try. Enne, we reserveren in ons nieuwe clubhuis alvast een mooi plekkie voor het eerste ingelijste oranjeshirt met Oekraïns zweet er op. Verder zijn de introductiecursus rugby gestart, net als de trainingen voor deelnemers aan ons rugbystratentoernooi (http://www.rugbyclubwaterland.nl/info/evenementen/stratentoernooi-2/).

Dan nog even een huishoudelijk bericht vanuit de kledingskeuken:
De kledingswinkel is vanaf volgende week alleen telefonisch of via mail bereikbaar .
De kicksen worden dan weggehaald door Bart en volgend seizoen vervangen voor de nieuwe collectie, mocht je nog omhoog zitten dan kan er bij toernooien zoals Hoek v Holland of Ameland nog gekocht worden [hij staat daar met de Blades shop]. En Teammanagers, graag bij Yvonne melden als er nog iets ontbreekt aan de spelerskit van je pupillen.

Het programma (week 20)

zaterdag 23 mei (bestuursafgevaardige: Arjan)
10.00 uur: Amsterdam Sevens (ieder op eigen gelegenheid)
10.30 uur: 5th The Hague Beach Rugby (TBM naar Parker Beach club, vz 08.30 uur)