Beste jonge en oudere Waterlanders, ouders en belangstellenden,

ondanks wat verliezen, toch een positief gevoel over gehouden van het afgelopen weekend. In Alkmaar ploegden onze TBM het veld zo om, dat het de dag erop onbespeelbaar was geworden, de stukken hebben er dus vanaf gevlogen... Onze Cubs gaan onverdroten verder met winnen. Als ze dit weekend winnen, gaan ze als poulewinnaar door naar het hoogste landelijke niveau. Klasse jong talent en begeleiders. De Junioren moesten wel hun hoofd buigen, net als de Colts (nieuwe competitie indeling is inmiddels bekend). En ons eerste team speelde een zeer goede wedstrijd in en tegen Castricum en moet in de blessure tijd pas definitief het onderspit delven. Jammer, maar die lijn is stijgende.
Op zondag speelden het 2e en het 3e team ieder een goede (maar wel verloren) wedstrijd, maar beide teams konden, ondanks hun uitwedstrijd, met 2 reserves vertrekken, dat is wel eens anders geweest. En tenslotte wonnen onze dames zeer overtuigend hun tweede winterkampioenwedstrijd tegen All Blues en spelen sowieso de rest van het seizoen in de promotiepoule, waar, als ze bij de eerste 2 eindigen, volgend seizoen recht geeft op de ereklasse. Dat zou buitenverwachting zijn, gewoon het halen van deze poule is al geweldig.

Komend weekend zijn de Waterlandse rugbyvelden weer overbevolkt. We beginnen zaterdag vroeg met onze GTBM en de juniorenwedstrijd is omgedraaid, zij spelen ook thuis. Alleen de Cubs gaan Purmerend uit om hun laatste wedstrijd te winnen en als 1e door te stoten, toch? En tenslotte speelt ons eerste team tegen de hekkensluiters uit Sassenheim, ik zou zo zeggen, heren maak er een feestdag van.

En zondag wederom volle bak bij Waterland, zowel het 2e als het 3e team speelt thuis, tegen respectievelijk de nieuwe mannen uit Zaandijk en de oude mannen uit Velzenbroek. En de Dames en de Colts mogen nog een weekendje bijkomen, bijvoorbeeld om de andere teams te supporteren.
Vanuit het bestuur/TC nog wel het volgende verzoek: 'Beste supporters,de belangstelling bij onze thuiswedstrijden is heel erg gewaardeerd. Maar we willen jullie er wel op wijzen dat het supporten van je team achter onze hekken moet. De technische zone op het veld is alleen bedoeld voor de mensen die direct met de wedstrijd te maken hebben. Alle andere supporters vragen we om achter de hekken je team aan te moedigen. Zo kan iedereen de wedstrijd volgen en kan er niemand onbedoeld gewond raken die niet aan de wedstrijd deelneemt. Bedankt voor jullie begrip'.

En tenslotte mogen GTB komende dinsdag hun schoentje zetten...want de Sint gaat jullie echt niet vergeten. En voor alle klaverjasliefhebbers, noteer maar vast, woensdag 16 december gaat het weer los in de Waterlandse kantine! Volgende week hangt de intekenlijst op het Wyteboard.

Sportief en fijn weekend gewenst,
De Sint en zijn Pieterbaasjes

Het programma (week 47)

Zaterdag 21 november (bestuursafgevaardige: Mark)