Beste Waterlanders, ouders en supporters,

Alhoewel het windje fris was, werden we ook dit weekend warm van ons rugbyspel en de resultaten. TBM speelde thuis wederom fraai hun wedstrijdjes, de cubs behaalden wederom een overwinning, ze krijgen echt de smaak te pakken en ook de junioren waren te sterk voor hun roze tegenstanders. Moeilijker had ons zwaar uitgedunde 1e team het, welk uiteindelijk nipt de hekkensluiter wist te verslaan. Hopen dat de reservebank snel weer voller raakt. Zondag had het 3e team het (veels te) zwaar tegen de iets te fanatieke buren uit Zaandijk (geef mij hun dames maar, die zijn veel leuker), daarna wist ons damescluster in een slijtageslag (te veel blessures) het Amstelveen/Hilversum cluster er onder te krijgen, waardoor ze nu zijn doorgestoten naar de 2e plek. Tenslotte wist het 2e team in zijn laatste competitiewedstrijd het versterkte Gooi 3 in een taaie wedstrijd uiteindelijk met lege handen naar huis te sturen en zelf de 5de plek te veroveren, mission completed. En het Colts district NW cluster won overtuigend van district ZW.
En de Six Nations, Wales heeft vrij overtuigend de spanning volledig teruggebracht, waardoor komende weekend 3 landen (Engeland, Ierland en Wales en op papier zelfs Frankrijk) de overwinning kunnen binnenhalen.

Het komende weekend kun je beter je bedje in de bestuurskamer stallen, is wel zo handig. Ok, TBM gaat naar Utrecht en cubs zijn zaterdag vrij. Maar onze junioren spelen thuis tegen het combinatie team Gelre en daarna is het de beurt aan het 1e team die thuis de Zeeuwen van Oehoemehoe (naam is aangepast uit respect voor onze lokale gevederde en inmiddels gevangen vriend) en bij winst ontloopt het 1e team sowieso directe degradatie. En onderwijl start de laatste dag van de Six Nations, die bij ons wordt opgeluisterd door een aantal rugbyveteranen uit Wales, onze kantine zal rood kleuren, gezellig! Verder is natuurlijk iedere Waterlander en rugbyfan uitgenodigd om op grootscherm de verrichtingen van de grote Europese broers te bekijken (leuk als je in het rugbyshirt van je favoriete land komt...). Na hun wedstrijd schuift uiteraard ons 1e team ook aan en na een hapje (wel vooraf even opgeven of je mee wilt eten ad €4,00) en na de laatste Six Nations wedstrijd wordt het zo langzamerhand tijd voor onze karaoke avond (het schijnt zelfs dat er authentieke Friese chansons langs komen). Heb je zin om je clubgenoten iets ten gehore te brengen, schroom niet. Ben je verlegen, verkleed je, niemand die je dan herkent 😉

En dat zondag, allereerst hebben we een Engels gastteam voor onze cubs, die er een leuk extra internationaal tintje van het weekend maken. Na de cubs is het Colts districtsteam NW aan de beurt, zij spelen tegen district ZO. En tenslotte speelt het 3e team hun laatste thuiswedstrijd tegen de bikkels uit Alkmaar. Tussendoor spelen onze dames hun wedstrijd tegen de huidige nummer 1 in Nijmegen (dus dames, zaterdagavond niet te lang doorzingen...).
Leuker kunnen we dit weekend niet maken..

Het programma (week 12)

zaterdag 21 maart (bestuursafgevaardige: Koos)
10:30 uur: Utrechtse RC - RC Waterland - RCE (TBM naar Utrecht, vz. 08.45 uur)
xx.xx uur: RC Waterland (cubs zijn vrij)
13.00 uur: RC Waterland - Gelre (junioren thuis, vz. 12.00 uur)
13.30 uur: Italië - Wales (+12) (Six Nations wedstrijd, last round)
15.00 uur: RC Waterland 1 - EZRC Oehoemehoe 1 (1e team thuis, vz. 13.30 uur)
15.30 uur: Schotland - Ierland (+33) (Six Nations wedstrijd, last round)
18.00 uur: Engeland (+37) - Frankrijk (+22) (Six Nations wedstrijd, final)
21.00 uur: start Karaoke avond, the Voice of Waterland (geef je op!)

zondag 22 maart (bestuursafgevaardige: Manfred)
12.00 uur: RC Waterland - Novocastrians RFC U14 (cubs met hun buitenlandse gasten, vz. 11.00 uur)
13.00 uur: District NW - District ZO (geselecteerde Colts in Purmerend, vz. 12.00 uur)
13.00 uur: NRC the Wasps - RC Waterland/RCZ (weekenddamestopper, vz. vroeg!!)
14.30 uur: RC Waterland 3 - Alkmaarse RUFC 2 (laatste 3e team thuiswedstrijd, vz. 13.30 uur)