Beste Waterlanders, supporters, ouders en fans, onze jeugdteams kenden een moeizame start, na de verplichte vakantie periode. De cubs hadden het moeilijk tegen de nummer 1 uit Almere, maar ook de junioren gingen verrassend en m.i. onnodig onderuit tegen ARC.

En op zondag had ons 1e team een we-hadden-het-beter-schriftelijk-af-kunnen-doen wedstrijd tegen een vlezig samenraapsel van DIOK. Nee, dan was Frankrijk – Engeland boeiender.
Voor onze senioren teams zit de competitie erop en maken we ons op voor de beker, waar Waterland voor zowel cup als plate beker de strijd aangaat. Het toeval wil dat komende weekend beide teams thuis starten. Daar dit samenvalt met de eerste veteranentour, waar een kleine 50 bejaarden richting Gent afreizen, zal het overgebleven jeugdige overschot dringend verzocht worden acte de presence te geven. Ook langs de lijn!

Verder dan nog het volgende daames bericht: Zoals elk jaar hebben we als dames van RCW weer een shirt ontworpen. Dit omdat we bij de leukste Rugby club van Nederland horen en dit graag willen laten zien. Ben of ken je een dame die dit mooie shirt ook wil aanschaffen en dragen, geef je maat dan even door aan: Evelien (eefiepee@hotmail.com) of Manon (manonsanders@msn.com). En er zijn nog slechts zo’n 10 slaapplaatsen over in de boerderij.

En dan het komende weekend, op vrijdagmiddag 13.00 uur vertrekken de oudjes richting België (uitzwaaien mag uiteraard) en op zaterdag mogen cubs en junioren zich revancheren. Voor zondag spelen de dames tegen de Bulldogs/ARC1890 en staat de eerste bekerronde op het programma. Zou prettig zijn als, ondanks de afwezigheid van alle oudjes, de zijlijnen toch druk bezet zijn. En in de loop van de avond, zo rond 21.00 uur, zullen de moegestreden oudjes weer terugkeren..

Het weekprogramma (week 11):

• vrijdag 16 maart (bestuursafgevaardige: nvt)
    13.00 uur: Veteranentour (verzamelen uiterlijk om 12.00 uur anders is het spekken van de tourpot)
  • zaterdag 17 maart (bestuursafgevaardige: Manfred)
    xx.xx uur: Waterland (voor de TBM heb ik (nog) niets staan)
    11.00 uur: RC Waterland – Noord combi (de cubs tegen deze Noordelijke combi, verzamelen 10.00 u)
    12.00 uur: RC Waterland – RC the Dukes (de junioren op revanche, verzamelen 10.45 u)
    13.30 uur: Start laatste dag Six Nations (bij voldoende belangstelling te volgen in de kantine)
  • zondag 18 maart (bestuursafgevaardige: ??)
    13.00 uur: RC Waterland Daames – Bulldogs/ARC1890 (Verzamelen rond 12.00 uur)
    13.00 uur: RC Waterland 2 – Delftse RC 2 (vast wennen aan de 3e klasse. Verzamelen rond 12.00 uur)
    14.30 uur: RC Waterland 1 – Erasmus RSRC 1 (bekeren tegen studs, altijd leuk. Verzamelen rond 13.00 uur)
    21.00 uur: Veteranentour (aankomst is uiteraard geschat, klein half uur voor we komen kan kantine gebeld worden)