Beste Waterlanders (jong en oud), ouders en supporters, onze jongste jeugd heeft Naarden sportief gezien weer overleeft en onze cubs hadden helaas hun oefenwedstrijd tegen de Noord combi verloren. Later op de zaterdag verloor ook ons 1e team hun wedstrijd tegen het RC 't Gooi. Daar waar Waterland puik startte en ook op voorsprong kwam, loerde de ervaren tegenstander geduldig op het kleine foutje wat altijd komt. En een penalty in de 80e minuut, zorgde er ook nog voor dat Waterland zijn bonuspunt helaas verspeelde, maar t.o.v. het vorige seizoen...het gat met de Vaderlandse top wordt steeds kleiner. Op zondag verloor het 3e team, niet geheel onverwacht, tegen het oppermachtige CASRC 3. Maar ook de dames (ze speelden niet hun sterkste wedstrijd) verloren van de geroutineerde Wasps. Gelukkig hebben we dan altijd nog een slotwedstrijd, het 2e team won in een hele goede wedstrijd tegen het team uit Den Helder en kroop daardoor een positie omhoog ten kostte van datzelfde Den Helder.

Voor dit weekend zijn volgens mij op zaterdag TBM vrij. Voor de cubs staat de poel (bowl midden) klaar, maar zijn nog in afwachting van het speelschema, voor de junioren is de vervolgpoel (plate Midden) wel al gereed, maar is hun eerste wedstrijd uitgesteld. En ook het 1e team is vrij vanwege een gecancelde North Sea wedstrijd... Daardoor gaan ruim 50 Waterlanders richting Parijs om daar de oefeninterland Frankrijk - Australië te bekijken. Op zondag starten onze TBM in Zaandijk, voor de lokale rugbypromotiedag aldaar. Daarna speelt ons damescluster samen met de Zaandijkse ladies hun laatste prépoelwedstrijd tegen het WAD cluster. En tenslotte mogen de heren van het 3e team het opnemen tegen de fitte Zaandijkers (we verzamelen voeg, zodat we nog stukkie dames kunnen bekijken. En als je niet van onze dames houd, moet je maar rechtstreeks gaan). In Purmerend spelen onze Colts hun eerst vervolgwedstrijd tegen een Rotterdamse combi. En het 2e team is vrij.

Een sportief weekend toegewenst,
Hans

Het programma (week 46)

Zaterdag 15 november
xx.xx uur: RC Waterland (Turven, Benjamins, Mini's spelen eenmalig op zondag)
xx.xx uur: RC Waterland (Cubs zijn nog in afwachting van hun nieuwe bowlschema)
12.00 uur: RC Waterland/Alkmaar - RC Emmen/Phoenix (Junioren zijn uitgesteld).
xx.xx uur: RC Waterland 1 (1e team is vrij)
21.00 uur: Frankrijk XV - Australië XV (oefeninterland in Parijs)

Zondag 16 november (bestuursafgevaardigde: José)
10.00 uur: RC Zaandijk - RC Waterland (onze TBM bijten de spits af in Zaandijk, vz. 09.00 uur)