Beste Waterlanders (jong en oud), ouders en supporters,

Was weer een topweekend voor de Waterlanders, ons mini's team eindigde op de bondsdag als 2e, achter RC Hilversum. Zowel cubs als junioren wisten cluster Noord West te overwinnen en ons 1e team behaalde in Amstelveen een knappe en ook ruime overwinning. Op zondag moest het 3e team met een ondertal, zoals verwacht het hoofd diep buigen voor de kampioenen van de 4de klasse NW, het driede van CASRC. Maar onze dames wisten de reserves van RUS te bedwingen en in het verre Noorden (Den Heler) won het gehavende 2e team zeer knap van de lokale RCDH. En tenslotte, het heerlijk toetje in NRCA, in een zeer spannende finale wist het Waterland/Castricum Coltscluster tegenstander ARC met 17-10 te bedwingen en mag zich nationaal kampioen U19 noemen!!

Ook in het komende weekend wordt er weer volop gespeeld, zo zullen TBM thuis het opnemen tegen kids uit Almere, Amersfoort en Haarlem, gaan de cubs voor hun volgende overwinning naar Utrecht? En spelen de junioren thuis tegen de roze brigade uit Driebergen. En tenslotte neemt het 1e team het op tegen de hekkensluiter van de ereklasse, de studentjes van Ascrum.
Op zondag is het wederom feest op de Waterlandse velden, allereerst neemt het 3e tem het op tegen de Zaanse schans, spelen onze dames tegen hun bekende tegenstanders All blues en speelt tenslotte ons 2e team zijn laatste competitiewedstrijd tegen, als het goed is, de oude mannen van het Gooi.
Verder heeft de NRB, nu de Colts competitie is afgelopen een districten competitie in het leven geroepen en moeten onze geselecteerde Colts in district NW hun eerste wedstrijd spelen in Oisterwijk tegen district ZW.

Nogmaals vriend Hans Spaan is genomineerd tot clubheld maar dan moeten we nog wel ff op hem stemmen. En 't schijnt dat ook ondergetekende is genomineerd. Enfin, het gaat erom dat we als club kans maken op een forse financiële bijdrage, dus stemmen maar (vanaf 14 maart). So spread the word.
Om te winnen is het belangrijk dat hij de veel stemmen krijgt. Roep dus al jouw vrienden, familie en natuurlijk alle leden van Rugbyclub Waterland op om vanaf 14 maart op jou te stemmen via www.ad.nl/clubheld:
Als laatste het volgende, volgende week zaterdag staat onze kantine geheel in het kader van rugby, rugby, rugby en een beetje zingen. Jeugd en 1e team spelen thuis en op ons grootscherm is de finaledag van de Six Nations de hele dag te volgen (trek het rugbyshirt van je favorieten aan!). De KC stelt een ieder in de gelegenheid om niets te missen, door tijdens/na de wedstrijd Engeland - Frankrijk een maaltijd te serveren (pasta of nasi) kosten €4,00 p.p.) vooraf te voldoen (op trainingsavonden aan Manfred of anders bij mij). Dit kan tot uiterlijk 19 maart. Na de Six Nations is het tijd voor een gezellige avond Karaoke (als deelnemer of toeschouwer). Een topdaggie dus.

Het programma (week 11)

zaterdag 14 maart (bestuursafgevaardige: Arjan)
10:00 uur: RC Waterland - Bulldogs - Haarlem - Eemland (TBM thuis, vz. 09.30 uur)
11.00 uur: Utrechtse RC - RC Waterland (cubs naar Utrecht, vz. 08.55 uur)
13.00 uur: RC Waterland - PinkPanthers/Eemland (junioren thuis, vz. 10.00 uur)
15.00 uur: Ascrum 1 - RC Waterland 1 (1e naar Amsterdam, vz. 13.00 uur?)
15.45 uur: Wales - Ierland (Six Nations wedstrijd, round four)
18.00 uur: Engeland - Schotland (Six Nations wedstrijd, round four)

zondag 15 maart (bestuursafgevaardige: José)
11.30 uur: RC Waterland 3 - RC Zaandijk 1 (streekderby, vz. 10.30 uur)