Beste Waterlanders, ouders, supporters en vrienden van RCW,

Helaas zijn het onze cubs en junioren niet gelukt zich te plaatsen voor de nationale kampioenschappen Sevens. Zo dat alleen vanuit Waterland nog onze Colts in de race zitten.
Maar gelukkig is er nog genoeg ander rugby te doen. Allereerst natuurlijk onze grote fundrasings dag van 14 mei, waar mening vader en zooncombinatie, vader en dochtercombinatie en moeder en zooncombinatie hun beste beentje voor gaan zetten. Daar het weer ons inmiddels een stuk beter gezind is dan een week geleden, verwachten we natuurlijk een enorme opkomst en hopelijk ook een enorme opbrengst... voor de afsluitende BBQ hebben zich al bijna 100 man/vrouw opgeven, dus die kan al bijna niet meer mis gaan. Vanaf 10.00 uur worden de eerste wedstrijdjes gespeeld en Bonte de Koe, die zien we aan het eind van de middag verschijnen.
Vrijdagavond is de laatste 3e team training (van dit seizoen), gevolgd door de après touravond van de senioren. Da's voor degenen die niet meer precies weten wat ze allemaal in Edinburgh gedaan hebben (ik heb dan nog een leuk flesje in de aanbieding...). En om het lekker Schots te houden, komen de jongen van Leith RFC (uit de buurt van Edinburgh) zaterdag langs om het tegen ons op te nemen. Daar dit voor de senioren de enige buitenlandse thuiswedstrijd is, is het natuurlijk volle bak (wil je spelen, geef je op bij je TM), zowel in het veld als erlangs. En maak dan ook gelijk even tijd voor een leuke 3e helft, uiteindelijk willen wij dat ook als wij ergens te gast zijn (remember onze Schotse gastheren van 5 weken geleden, tourgangers)

Dan nog het volgende:
OPROEP – introductiecursus rugby – OPROEP – Stratentoernooi - OPROEP
Wij hebben altijd nieuwe leden nodig. Om de drempel te verlagen om kennis te maken met onze mooie rugbysport organiseren wij een introductiecursus. Zo kunnen jouw vrienden en kennissen en alle andere geïnteresseerden op leuke manier proberen of het wat voor hun is. Ze kunnen 3 weken lang vanaf 19 mei iedere dinsdag en donderdag terecht voor een rugby training begeleid door ervaren trainers en spelers samen met andere beginners! Meer informatie kun je vinden op onze site: http://www.rugbyclubwaterland.nl/introductiecursus-rugby/
Aansluitend op zondag 7 juni zal ons jaarlijkse stratentoernooi weer plaatsvinden. Daar kunnen ze het geleerden in de praktijk brengen. Meer informatie over het stratentoernooi vind je hier: http://www.rugbyclubwaterland.nl/info/evenementen/stratentoernooi-2/
De oproep aan iedereen is om mensen enthousiast te maken voor onze sport en zich op te geven voor de introcursus. Dus deel de flyer online en op straat uit en spreek je vrienden en kennissen hier over. Samen kunnen we de benodigde leden aandragen die wij zo hard nodig hebben om ook volgend seizoen onze doelstellingen in de competitie te behalen.
Fun – Fitness – Vriendschap – Respect – Snel – Spannend – Competitief of Recreatief

AMELAND 2015 – 19, 20 & 21 JUNI 2015
De 4 beachrugbyteams zijn ingeschreven voor het Ameland beachrugbytoernooi en de boerderij is gereserveerd. Er zijn nog slaapplekken dus geef je nog snel op via onze site http://www.rugbyclubwaterland.nl/inschrijving-ameland-2015/ en maak de betaling over als je dat nog niet hebt gedaan. Betaling voor de overnachtingen en de Beach BBQ gaat via Tessa en de inschrijving en betaling voor de Baba’s BBQ op de boerderij gaat via Hans.

Het programma (week 19)

donderdag 14 mei (bestuursafgevaardige: allemaal, op hoe heet ze ook alweer, na 😉
10.00 uur: Waterland Fundraising Mix toernooi (tot maximaal 15.00 uur)
15.00 uur: Waterland schijt-je-rijk activiteit (met in de hoofdrol Bonte de Koe)
16.00 uur: Waterland veiling (voor als je nog centje over hebt?)
17.00 uur: Waterland BBQ (opgeven en betalen (€15,00) voor 12 mei)

vrijdag 15 mei (bestuursafgevaardige: nvt)
20.15 uur: Laatste 3e team training (ook voor (nieuwe) gasten, zorg dat het lekker druk wordt)
21.45 uur: Après touravond Edinburgh (zorg dat je rond half 10 binnen bent)