Voor vandaag 24 januari stond RC Diok op het programma, een team waar we nog niet tegen gespeeld hebben. Met 19 dames kwamen we aan in Leiden, paar zieken maar daar mocht het niet aan liggen.

14:30 uur kickoff, zij ontvingen en wij konden gelijk aan de bak om te verdedigen. Door de fouten die werden gemaakt aan de kant van Diok, werd het onze bal en konden wij gaan aanvallen. Na een aanval van de voorwaartsen, kreeg wij de kans om te scoren en dat werd ook gedaan. Al snel hadden wij hun gameplan in de gaten waardoor zij niet echt meer hun eigen spelletje konden spelen. Ook waren we iets sterker in de scrum, maar waren de scrums deze wedstrijd alsnog zwaar.
Zij hadden een heel mooi plan op gezet, om vanuit de line-out een maul op te zetten, maar helaas mislukte dat voor hen en kregen wij het voor elkaar om de maul push over try tegen te houden.

Onze voorwaartsen hebben de lijn goed versterkt door steeds met de loops mee te blijven lopen, waardoor er mooie acties uitkwamen. In de laatste helft van de tweede helft, werden we een beetje moe en werden er iets meer foutjes gemaakt. En kregen zij de kans om te scoren. In de laatste actie van de wedstrijd kregen wij nog een kans om te scoren, Marijke maakt een super run maar werd door een hele hoge tackel getackeld, waardoor de try niet meer lukte. Wat wel heel netjes was van de fullback van Diok, dat zij na de wedstrijd haar excuses aanbood voor de hoge tackle. De wedstrijd werd gewonnen met 17-31, dat betekent dat we op de 2e plek staan!

Volgende week spelen we thuis tegen the Wasps.

Groetjes Kyra
WAZAmuts van deze week