Het weer was goed en het rugbyniveau was zaterdagmiddag zelfs nog veel beter. In een heerlijk lentezonnetje mochten de Junioren van Waterland zich vandaag meten aan het Southwold RC. De bezoekers uit Southwold, een Engels plaatsje aan de Noordzee, waren speciaal voor hun Nederlandse uitstapje in het oranje gestoken. Maar geluk bracht onze Nationale kleur de ploeg niet. De Junioren van Waterland lieten duidelijk zien dat Nederlanders ook goed kunnen rugbyen. Hoewel de spelers van Southwold fysiek wat groter waren was Waterland vandaag heer en meester, 40-12. Maar natuurlijk vooral belangrijk, het werd een hele gezellige middag!

Morgen komen een aantal Junioren opnieuw in actie, dan krijgt Rugby Club Waterland bezoek van Dover RFC. Om 13.00 uur speelt een combinatie van Cubs/Junioren tegen Dover RFC u15 en om 14.30 uur spelen de Colts/Development tegen Dover RFC u17.

Wedstrijdfoto’s RC Waterland Junioren – Southwold RC U16 gemaakt door Maarten Rabelink: