Voorafgaand aan de wedstrijd was de spanning al om te snijden. Naast dat de wedstrijden tegen de dames uit Amstelveen altijd al pittige wedstrijden waren ging het dit keer ook nog eens om de titel winterkampioen 1e klasse. En deze titel wouden wij maar al te graag met trots dragen.

Uit respect en ter nagedachtenis aan de verschrikkelijke aanslagen in Parijs begon de wedstrijd met een minuut stilte. Na de minuut stilte klonk het fluitsignaal en kon de wedstrijd beginnen. Vanaf de eerste minuut waren de tackles hard en de passes goed. WAZA wist dan ook al snel op een voorsprong te komen, helaas miste de conversie. De wind blies hard en de ballen die de lucht in gingen werden van richting veranderd.

Iedere bal werd keurig een paar keer door de voorwaartsen opgezet zodat de lijn vervolgens de ruimte had om snelheid te maken. Jessica kwam helemaal in de wedstrijd en speelde super op de positie van scrum half. De voorwaartsen speelden hard en goed en wisten scrums maar ook rucks te winnen. De backs zagen gaatjes en wisten met snelheid, off loods en vooral vele loops de overhand te pakken. De All blues speelden op hun beurt ook een hele goede wedstrijd en wisten dan ook na vele fases in het 22-gebied van WAZA toch een try te drukken. De ruststand was 15-7.

Na de rust was het voor de All blies afgelopen. De tweede helft gaf WAZA ze nergens meer de ruimte en behielden daarmee de voorsprong. WAZA wist de score zelfs nog op te krikken naar 27-7. Ons WAZA team heeft hiermee de titel winterkampioen eersteklasse meer dan verdient.

Wat mogen we trots zijn meiden!

Op 29 november mogen we weer spelen, dan tegen the Wasps in Nijmegen. Promotiepoule kom maar op! Wij zetten weer alles op alles, 1 team 1 taak!

Trotse groet,

WAZA-muts