USRS logo Tijdens afgelopen “Super Sunday”, gaven het 3e en 2e team het goede voorbeeld en bleven de volle 15 punten in Purmerend. Voor het 3e team was het de 1e overwinning van de competitie, het 2e en 1e team staan door hun overwinning bovenaan. Na de thuisoverwinning thuis tegen RC the Bassets (56-0) en de uitzege bij RC The Pink Panthers (20-29) waren de studenten uit Utrecht de volgende te nemen drempel in de landelijke 1e klasse voor de mannen uit Purmerend.

Waterland was erop gebrand zich te revancheren tegen de Utrechtse rugbyers die vorig seizoen nog de winst pakten in Purmerend. Na een mooie wedstrijd stond er na 80 minuten 33-0 voor Waterland op het scoreboard. Door afwezigheid van Andrej Aleksandrovs en Dennis Bus startten Erik Blokland en Lester Bakker voor het eerst in de basis van Waterland 1.

Waterland startte fel aan de wedstrijd en zette USRS al vanaf de kick-off onder druk, dit resulteerde in de 4e en 14e minuut tot penalty’s die raak geschoten werden door Sander de Miranda; 6-0. Hierna ging het spel over en weer en lieten de mannen van USRS en Waterland mooi rugby zien. Uiteindelijk brak Sander de Miranda door na een korte pass van Michael Sparks en kon de try tussen de palen drukken; hij nam zelf de conversie: 13-0. Oliver Stone viel in de 25e minuut uit met een elleboogblessure en werd vervangen; Erik Blokland verplaatste naar de scrumhalf positie en Rolf Veltman kwam er in en nam hem over op de wing. In de 30e minuut kwam de thuisploeg tot scoren toen Waterland na sterk voorwaartsen spel de bal breed speelde, Rolf Veltman was het eindpunt en kon in de hoek scoren, de conversie werd gemist door Sander de Miranda; 18-0, ruststand.

Tijdens de rust werden Peter Romp en Herman Wouters vervangen door Wouter Harder en Dennis Bus die na in de file gestaan te hebben nog net op tijd was voor de 2e 40 minuten. De mannen van Waterland wisten dat ze nog 2 trys nodig hadden om het bonuspunt te claimen en startten sterk aan de 2e helft. Na een overtreding van USRS in hun eigen helft koos Waterland voor de punten en Sander de Miranda schoot de penalty door de palen; 21-0. Daarop volgde een mooie break van Michael Sparks, de bal belandde uiteindelijk bij Nick Romp die de 3e try drukte, de conversie was wederom voor Sander de Miranda; 26-0.

Het volgende kwartier daarna was volledig voor USRS die Waterland onder druk zette in hun eigen helft. Waterland verdedigde sterk maar kwam niet van hun eigen tryline af. Na een kwartier, een gele kaart voor Wouter Harder en een afgekeurde try voor USRS slaagde Waterland er in de Utrechtse aanval af te slaan. Lester Bakker werd 10 minuten voor tijd nog vervangen door Roberto Warmerdam en uiteindelijk 3 minuten voor tijd viel de laatste, verlossende, try voor Waterland; James Sheridan maakte een mooie break en kon de bal net links naast de palen drukken, de Miranda nam de conversie; 33-0 eindstand.