De heren van RC Waterland 3 trainen dit seizoen ook één keer in de maand op woensdag. Deze trainingen zijn, o.a. door speciale gasttrainers, anders ingevuld dan de gebruikelijke vrijdagavond trainingen. De eerste speciale training is aankomende woensdag (28 september) en zal in het teken staan van de rugbyregels. De gasttrainer is deze avond  onze Waterlandse top referee Darron Wadey. Natuurlijk is deze spelregelavond niet alleen leerzaam voor de spelers van RC Waterland 3, daarom zijn alle senioren (m/v) van de club uitgenodigd om aan de avond deel te nemen!

Het hoofdonderwerp van de avond zal ‘de ruck’ zijn, maar ook zullen de onlangs aangepaste regels besproken worden.

Programma

Start: Om 20:00 uur in de kantine (spelers al omgekleed ivm praktijk situaties op het veld)

Deel 1 (Veld)

• Introductie
  • Uitleg over de ruck
  • Ruck oefeningen

Deel 2 (Clubhuis)

• Uitlegvideo’s over de ruck
  • Ruck quiz, 10 vragen over de ruck
  • Uitleg quiz antwoorden
  • Rondvraag over de rucks

Deel 3 (Clubhuis)

• Specifieke vragen van spelers en scheidsrechters
  • De spelregelwijzigingen voor dit nieuwe seizoen

De bedoeling is de training 90 minuten te laten duren. Dat lukt met dit programma alleen als we uitgebreide discussies over kleine details voorkomen. Uiteraard is het wel de bedoeling om zoveel mogelijk vragen omtrent de regels van zowel onervaren als ervaren rugbyers te beantwoorden!