De heren van RC Waterland 3 sloten afgelopen vrijdag het seizoen af op de club. Het team waarbij dit seizoen (mede dankzij de positieve invloed van de Rugby World Cup) veel nieuwe mannen kennis maakten met de rugbysport vulden de buiken eerst met een barbecue. Na het eten maakten de spelers kennis met een nieuwe rugbyvorm: Rugbygolf!

Het oude hoofdveld was omgetoverd in een heuse golfbaan met negen holes, zelfs de gang van de kleedkamers maakte onderdeel uit van één van de banen. Elke baan had zijn eigen eigenschappen/hindernissen en de bedoeling was de bal met de voet zo snel mogelijk van de kick-off plek in de hole te schieten. De nieuwe sport sloeg direct aan en er liep ook aardig wat behendig rugbygolf talent in de rondte. Ondanks een gebroken been probeerde Nick Cooke ook gedeeltelijk aan het spel mee te doen. Daarom werd hij uiteindelijk uitgeroepen tot de eerste Waterlandse Rugbygolf kampioen!

Bij het officiële gedeelte werd Marcel Tierie door teammanager Hans Le Noble bedankt voor de drie jaar dat hij zijn team als captain op sleeptouw nam. Hij ontving daar als dank naast zijn oude speelshirt een zilveren schaal voor. Marcel maakte vervolgens zelf bekend wie hem zal opvolgen als captain. En dat is… (tromgeroffel)….: Don Herbershoff!

rcw3teamuitje

Tijdens het gala was de nieuwe captain al uitgeroepen tot Meest Waardevolle Speler van RC Waterland 3. Maar er was ook nog een prijs te verdienen voor de beste speler van het seizoen. Voor deze winnaar stond de zilveren ‘Totale Mensch Award’ klaar. Trainer Maarten Rabelink overhandigde deze mooie prijs aan de speler die afgelopen seizoen zich het meeste inzette tijdens de trainingen en de wedstrijden. Ondanks dat hij eigenlijk nog een tweede jaars Colts  is werd deze prijs meer dan terecht uitgereikt aan Thijs Horbach!

De avond was na het officiele gedeelte nog niet voorbij want vervolgens gingen drie teams met elkaar de strijd aan in RC Waterland 3(0) seconds. Het bekende 30 seconds spel stond geheel in het teken van de spelers en begrippen van het derde team. Zo kwamen we te weten dat niet iedere speler de naam van zijn medespelers kent… Team ‘rechts’ had na tien rondes de hoogste score en werd daarmee uitgeroepen tot winnaar.

Daarna werd met een ‘klein biertje’ de avond afgesloten!