Zoals iedere sportgek wel weet begint zaterdag de Olympische Spelen in Rio. Maar weet ook iedereen dat voor het eerst sinds 1924 Rugby weer op het programma staat? Er is wel wat veranderd: In 1924 werd het ‘gebruikelijke’ Rugby Union gespeeld: Vijftien tegen vijftien spelers die 80 minuten spelen voor de winst. In Rio wordt de ‘sevens’ variant gespeeld: zeven tegen zeven op een normaal veld. De wedstrijden duren twee keer zeven minuten, dit beloofd dus veel snelle actie en spektakel!

Helaas zijn er geen Nederlandse teams bij, de Nederlandse dames kwamen net tekort voor plaatsing voor de Olympische Spelen. Wil je op de hoogte blijven van de wedstrijden? Download door op het onderstaande schema te klikken het complete wedstrijdschema in PDF.

speelschema

Wie denken jullie dat er met het eremetaal vandoor gaat bij de heren en dames?